ناتوانی صهیونیستها در مقابله با انتفاضه قدس + فیلم

دوشنبه 18 آبان 1394 - 15:12

در سه عملیات جداگانه شهروندان فلسطینی علیه صهیونیست ها در کرانه باختری، یک صهیونیست کشته شد و شش نفر دیگر زخمی شدند.

"فارس الصرفندی" خبرنگار شبکه العالم از منطقه بیره اشغالی در کرانه باختری گزارش داد: سلیمان عادل شاهین یک جوان فلسطینی است که پس از زیر گرفتن تعدادی از شهرک نشینان با اتومبیل نزدیک پست ایست و بازرسی زعتره در جنوب نابلس، به ضرب گلوله اشغالگران به شهادت رسید. در این عملیات سه تن از شهرک نشینان مجروح شدند که حال دو نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

یک زن فلسطینی نیز در شهرک بیتار عیلیت در جنوب کرانه غربی با چاقو به یک نگهبان صهیونیست حمله کرد و خود مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

در روستای نبی الیاس در شهر قلقیلیه نیز یک شهرک نشین صهیونیست به دست دو فلسطینی به شدت زخمی شد.

این درحالی است که یک نظامی صهیونیست پنج روز پیش نزدیک شهر الخلیل در کرانه باختری، جراحتهای شدیدی برداشته و در نهایت کشته شد.

درسایه انتفاضه قدس شاهد بودیم که یک جوان فلسطینی در پست ایست و بازرسی زعترا در جنوب شهر نابلس، سه شهرک نشین صهیونیست را با خودروی خود زیر گرفت که حال دو نفر از آنها وخیم است. مأموران رژیم اسرائیل این جوان را به گلوله بسته و او را شهید کردند.

یک دختر فلسطینی نزدیک شهرک بیتار عنیت در اطراف بیت لحم با چاقو به یک نظامی صهیونیست حمله کرد و خودش به ضرب گلوله صهیونیستها زخمی شد.

جمال محیسن عضو کمیته مرکزی جنبش فتح به خبرنگار العالم گفت: "هر شهیدی که به خاک می افتد یا هر انسانی که زندانی یا مجروح می شود، دل ما به درد می آید. اما ملت فلسطین، اگر آزادی و کرامت و استقلالش را می خواهد هیچ راهی جز ادامه مبارزه و حمایت از خیزش مردمی ندارد."

صحنه درگیری دائم با اشغالگران صهیونیست، آنها را بر آن داشته است تا به شدت تجاوزگری خود علیه ملت فلسطین بیفزایند. طی ساعتهای گذشته بیش از 30 فلسطینی در مناطق مختلف کرانه غربی بازداشت شده اند که اغلب آنها دانش آموز و دانشجویانی هستند که رهبری انتفاضه جدید را به دست گرفته اند.

قدوره فارس رئیس باشگاه فلسطینی "الاسیر" به خبرنگار العالم گفت: اشغالگران، دانش آموزان دوره راهنمایی و دبیرستان و دانشجویان و سرپرست خانوارها را بازداشت می کنند.

در سایه این وضعیت، فلسطینیها هیچ گزینه دیگری جز ادامه مقاومت ندارند و انتفاضه، یک عزم مردمی است که برای به ثمر رسیدن نیاز به سیاستگذاری مناسب دارد.

پربیننده ترین خبرها