تصاویرحملات تروریستی جمعه خونین پاریس

تصاویرحملات تروریستی جمعه خونین پاریس
شنبه 23 آبان 1394 - 13:34

در شبی که تیم های ملی فرانسه و آلمان در استادیوم فرانس پاریس مقابل هم قرار گرفتند، بر اثر حملات تروریستی از جمله تیراندازی و انفجارهای متعدد در پاریس که گروه تروریستی داعش آن را برعهده گرفته است، 127 نفر کشته شدند. رییس جمهوری فرانسه در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بنابر اعلام پلیس فرانسه صدای انفجار جمعه شب (22 آبان ماه) در داخل استادیوم فوتبال که فرانسوا اولاند نیز در حال تماشای بازی بود، شنیده شد. نیروهای امنیتی رییس جمهور فرانسه را پس از انفجارها و شلیک های صورت گرفته، از محل دور ‏کردند‎.

 اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان نیز که در پاریس حضور داشت پس ازاین حادثه پاریس را به مقصد وین ترک کرد.

این پنجمین حمله تروریستی در پاریس در سال 2015 است که اولین آن با حمله به دفتر مجله فکاهی شارلی ابدو در روزهای ابتدایی سال 2015 رخ داد. 

ساعاتی پیش از این بازی، بازیکنان تیم ملی آلمان مجبور شده بودند هتل محل اقامت شان را به دلیل احتمال حمله تروریستی تخلیه کنند. در پایان این دیدار که با پیروزی 2-0 فرانسه به پایان رسید، تماشاگران ورزشگاه را ترک نکردند تا شرایط امنیتی به حالت عادی بازگردد.

به دنبال وقوع این حملات، دکتر حسن روحانی رییس جمهور کشورمان در پیامی به فرانسوا اولاند همتای فرانسوی خود، این حادثه تروریستی را محکوم کرد و سفر خود به چند کشور اروپایی از جمله فرانسه را به تعویق انداخت.

عکس‌های این حملات تروریستی را ‌ببینید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پربیننده ترین خبرها