دستگيری یکی از طرحان انفجارهای بيروت

دستگيری یکی از طرحان انفجارهای بيروت
دوشنبه 25 آبان 1394 - 09:53

نيروهای امنيتی لبنان یکی از طراحان و حامیان مالی عمليات تروريستي اخير در ناحيه برج البراجنه در ضاحيه در جنوب بيروت پايتخت اين كشور را دستگير كردند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، نيروهاي امنيتي لبنان توانستند يك لبناني به نام ابراهيم احمد رايد از طراحان دو انفجار ناحيه برج البراجنه و يك سوري به نام مصطفي احمد الجرف از حاميان مالي آن را دستگير كنند.

در بيانيه دفتر اطلاع رساني اداره كل امنيت عمومي لبنان آمده است: ابراهيم احمد رايد در بازجويي هاي دادستاني كل نظامي لبنان اذعان كرد كه با ديگران در طراحي عمليات تروريستي انتحاري ناحيه برج البراجنه در دوازدهم ماه جاري ميلادي دست داشته است و يكي از عاملان انتحاري را از خاك سوريه به شمال لبنان و سپس منطقه بيروت منتقل و مواد منفجره را در اختيار وي قرار داده است. اين فرد اعتراف كرد كه دستورات خود را به طور مستقيم از يكي از سركردگان امنيتي داعش در داخل سوريه به نام "س.ش" مي گرفته است و شبكه تروريستي او در شهر طرابلس و منطقه اشرفيه و برج البراجنه بيروت مستقر هستند.

دومين نفر نيز اذعان كرد كه مبالغي براي اعضاي شبكه ياد شده پرداخت كرده است. مقادير زيادي پول نيز از اين فرد كشف و ضبط شد.

نيروهاي امنيتي لبنانی همچنان در حال تعقيب ساير اعضاي شبكه تروريستي ياد شده و دستگير كردن آنها هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها