رد پای موساد در حملات تروریستی پاریس

رد پای موساد در حملات تروریستی پاریس
دوشنبه 25 آبان 1394 - 14:43

مدیر دفتر شبکه خبری العالم در دمشق تأکید کرد، عاملان حملات تروریستی پاریس در جولان اشغالی آموزش دیده بودند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حسین مرتضی" به شبکه لبنانی "ان بی ان" گفت: مجری عملیات تروریستی در پاریس "ابو طلحه الجزائری" و یک تبعه فرانسوی است.
حسین مرتضی خاطرنشان کرد: ابو طلحه در پایگاه "زعوره" و در منطقه اشغال شده جولان آموزش دیده بود.
وی افزود: بقیه عناصر شرکت کننده در این حملات نیز تبعه فرانسه بودند.
مدیر دفتر شبکه خبری العالم در دمشق تأکید کرد: این افراد پیشتر عضو جبهه النصره بودند و پس از آن به "رقه" (مقر داعش در سوریه) رفته و به داعش ملحق شدند.
حسین مرتضی اظهار داشت: این افراد پس از بازگشت به قنیطره و درعا به داخل اراضی اشغالی منتقل شدند تا آموزش ببینند. سپس آنها 6 ماه قبل به فرانسه منتقل شدند، و همه این کارها با کمک و آموزش یگان موسوم به "بیت زورا" وابسته به موساد رژیم صهیونیستی انجام شد.

 

حسین مرتضی

* فرانسه چگونه از این ماجرا استفاده می کند
حسین مرتضی خاطرنشان کرد: داعش عملیات تروریستی در پاریس را اجرا کرد؛ ولی موضوع خطرناکتر این است که فرانسه چگونه از این ماجرا استفاده می کند.
وی افزود: وقتی درباره انفجارهای فرانسه سخن می گوییم، باید بدانیم که چگونه اسرائیل از این هسته‌ها برای اهداف خود استفاده می کند، و همچنین باید بین رهبران سیاسی و امنیتی تفاوت قائل باشیم.
حسین مرتضی تأکید کرد: نخستین سؤال این است که این عناصر چگونه توانستند با سلاح وارد این امکان حساس شوند، و چگونه توانستند به صورت همزمان و هماهنگ دست به چنین عملیاتی بزنند؛ و آیا فرانسه اکنون می پذیرد که بگوید عاملان این حملات گروه‌های معارض میانه رو هستند؟!
حسین مرتضی ادامه داد: سیاستهای آمریکا هیچ تغییری نکرده است، البته این کشور از ترس پیامدهای تروریسمی که خود به وجود آورده، اقداماتی را انجام داده است.

* گسترش اقدامات ائتلاف علیه سوریه
مرتضی پیش بینی کرد که در آینده ائتلاف بین المللی در سوریه فعالیت و اقدامات گسترده تری را انجام دهد، زیرا اعضای این ائتلاف برای دستیابی به برخی مناطق جغرافیایی در سوریه در حال سبقت گرفتن از یکدیگر هستند.
حسین مرتضی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از دستاوردهای ارتش سوریه، حزب الله، مقاومت و ایران آزرده خاطر و نگران است، تأکید کرد که باید در خصوص منافع رژیم صهیونیستی از حملات در پاریس بررسی و تحقیق شود.

وی هشدار داد که پس از عملیات پاریس، سخن از افزایش نیروهای زمینی آموزش دیده توسط آمریکا در اردن و اعزام آنها به سوریه به میان خواهد آمد؛ و هدف از این کار تحت کنترل درآوردن منطقه "الشرقیه" قبل از رسیدن نیروهای ارتش سوریه به آن است.
* تاکتیک جدید تروریستها در بیروت
حسین مرتضی همچنین با اشاره به تاکتیک و شیوه جدید تروریستها در حملات تروریستی "برج البراجنه" در جنوب بیروت، خاطرنشان کرد که به دلیل شناسایی خودروهای بمبگذاری شده توسط نیروهای امنیتی؛ تروریستها به استفاده از انتحاری ها، روشها و حتی مواد منفجره جدید روی آوردند، و هدف آنان کشتن هرچه بیشتر مردم بود.
حسین مرتضی با اشاره به شلوغ بودن محل انفجار و دشواری کنترل رفت و آمد مردم، تأکید کرد که نیروهای امنیتی تا پیش از این بر کشف و شناسایی خودروهای بمبگذاری شده متمرکز بودند.

پربیننده ترین خبرها