گزارش العالم از بازگشتِ زندگی به الحاضر +ویدیو

دوشنبه 25 آبان 1394 - 17:00

برخی از اهالی منطقه الحاضر که چند روز پیش به دست ارتش سوریه آزاد شد، به خانه‌های خود بازگشتند.

ربیع کلاوندی خبرنگار شبکه خبری العالم در گزارشی از منطقه الحاضر در حومه حلب گفت؛ دولت سوریه بعد از بازپس گرفتن منطقه الحاضر واقع در حومه جنوبی حلب از گروههای مسلح از اهالی این منطقه خواست به خانه های خود بازگردند.

اوضاع در منطقه الحاضر به تدریج به حالت طبیعی باز می گردد. چند روز قبل ارتش سوریه این منطقه را منطقه امن اعلام کرد و دولت سوریه از اهالی این منطقه خواست به خانه هایشان بازگردند. اهالی این منطقه به این درخواست پاسخ مثبت دادند و بازگشت تدریجی به خانه هایشان را آغاز کردند. اهالی این منطقه از بیش از سه سال پیش از بازگشت به منطقه خود به علت اقدامات گروههای مسلح محروم بودند.   

یکی از زنانی که به خانه خود در منطقه الحاضر بازگشته است، به خبرنگار العالم گفت: به خاطر بازگشت به خانه مان در این منطقه، خدا را شکر می کنیم. راه امن بود و این منطقه اکنون امن است. هر کسی که بخواهد، می تواند به خانه اش بازگردد، زیرا منطقه کاملا امن است.

نکته قابل توجه این است که میزان تخریب به طور کلی در روستاهای حومه جنوبی کم است و این به علت تاکتیک های اتاق عملیات نظامی است که عملیات دقیقی علیه مراکز افراد مسلح اجرا کرده و خانه های مردم ویران نشده است به همین علت این اوضاع به آن ها برای بازگشت سریع به خانه هایشان کمک خواهد کرد.

یکی از اهالی این منطقه که به خانه خود بازگشته به خبرنگار العالم گفت: خدا را شکر که به اینجا آمدیم و دیدیم که همه چیز خوب است. دعا می کنیم ارتش مان پیروز شود.

یکی دیگر از اهالی این منطقه اظهار داشت خدا را شکر که با عزت و کرامت و با حضور ارتش، به خانه مان بازگشتیم.

خبرنگار در پایان گزارش گفت دولت سوریه برای سرو سامان دادن به اوضاع این منطقه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است. سازمان های مربوطه بازسازی مکان هایی را که گروههای مسلح قبل از خارج شدن از این منطقه ویران کرده اند، آغاز کردند و دیگر سازمان ها نیز آماده ورود به این منطقه و بازسازی سایر مراکز و تاسیسات هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها