جایزه آمریکا به عربستان به خاطر کشتار یمنی‌ها

جایزه آمریکا به عربستان به خاطر کشتار یمنی‌ها
سه شنبه 26 آبان 1394 - 11:07

وزارت امورخارجه آمریکا از تصمیم این کشور برای فروش هزاران موشک و بمب هوشمند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، آمریکا، در حالی این قراردادِ یک میلیارد و 29 میلیون دلاری را با عربستان امضا می کند، که این کشور درگیر تجاوزی چند ماهه به یمن است که در آن، انواع سلاح ها را برای ویران کردن مناطق مسکونی و غیرنظامی به کار گرفته است.

خبرگزاریِ آمریکایی "همکاری نظامی" در توجیهِ تلاشِ آمریکا برای امضای این قرداد، زرادخانۀ عربستان را به سبب "روندِ ثابتِ عملیات ضد تروریسم که نیروی هوایی این کشور درگیر آن است" ضعیف قلمداد کرد.

در صورت موافقت کنگره با امضای این قرارداد، آمریکا 12 هزار بمبِ 200 تا 900 کیلوگرمی، 1500 بمب سنگرشکن و همچنین 6300 فروند موشک هدایت شونده به عربستان خواهد فروخت.

علاوه بر این موشک ها، در صورت امضای این قرارداد، آمریکا امکاناتی به عربستان خواهد فروخت که این کشور را قادر خواهد کرد از طریق ماهواره ها موشک های خود را هدایت کند.

دولت آمریکا، پیش از این در ماه اکتبر، با فروش چهار کشتی جنگی پیشرفته به عربستان به ارزش 11 میلیارد دلار موافقت کرده بود.

این در حالی است که عربستان سعودی از ماه مارس گذشته تاکنون، حمله به یمن را آغاز کرده است و بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان ملل، این حمله تاکنون بیش از 5 هزار کشته داشته که با توجه به هدف قرار گرفتن منازل و زیرساختهای شهری، شمار قابل توجهی از  قربانیان زن و یا کودک هستند.

26

پربیننده ترین خبرها