تردید فایننشال تایمز درباره کارایی حملات فرانسه

تردید فایننشال تایمز درباره کارایی حملات فرانسه
چهارشنبه 27 آبان 1394 - 14:57

روزنامه فایننشال تایمز از ثمربخش نبودن حملات هوایی فرانسه علیه گروه تروریستی داعش خبر داد و نوشت: درباره کارآیی حملات هوایی فرانسه در شهر رقه در شمال سوریه شک و تردید وجود دارد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در مطلب خود درباره حملات هوایی اخیر فرانسه به گروه تروریستی داعش افزود: جنگنده های فرانسه درپی حملات تروریستی اخیر در پاریس که داعش مسؤولیت آن را به عهده گرفت  چند بار به شمال شرق شهر رقه سوریه حمله کردند.

این روزنامه خاطرنشان کرد: شهر رقه پایگاه و مقر اصلی داعش محسوب می شود. این شهر ژانویه 2014 میلادی از کنترل مخالفان مسلح  سوری خارج شد و بدست گروه داعش افتاد.

روزنامه فایننشال تایمز نوشت: عوامل زیادی برای حمله هوایی به مواضع داعش در سوریه وجود دارد و شهر رقه، هدفی نمادین به حساب می آید.

این روزنامه افزود: شاید هدف از حملات هوایی فرانسه تضعیف روحیه داعش باشد.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، یافتن اماکن اختفای سرکردگان داعش سخت است زیرا آنها در شرق سوریه و غرب عراق زندگی و بین مرزها تردد می کنند.

روزنامه فایننشال تایمز تصریح کرد: شهر رقه محل استقرار عناصر خارجی گروه داعش است و آمادگی مخالفان مسلح سوری برای بازپس گیری این شهر باعث شده است تا داعش عناصر خارجی خود را به محلی دیگر منتقل کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها