رهایی 70 خانوار استان الانبار از محاصره داعش

رهایی 70 خانوار استان الانبار از محاصره داعش
يکشنبه 1 آذر 1394 - 13:14

رییس قبیله البونمر در استان الانبار عراق از شکسته شدن محاصره 70 خانوار ساکن در شمال شهر رمادی خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "نعیم الکعود" همچنین خاطرنشان کرد که در این عملیات 35 نفر از اعضای گروه تروریستی داعش کشته 5 خودروی آنان نیز منهدم شد، و دو خودروی حاوی سلاح و یک خمپاره انداز 60 میلیمتری آنان هم به غنیمت گرفته شد.

الکعود خاطرنشان کرد، گروهی از افراد قبیله البونمربا همکاری عشایر دیگر در عملیاتی بی نظیر توانستند 70 خانواده از جمله زنان، کودکان و سالخوردگان را که درمنطقه الثرثار شمال الرمادی در محاصره داعش بودند، آزاد کنند.

وی افزود: این عملیات با هماهنگی سرلشکر"علی دبعون" فرمانده عملیات الجزیره و "موسی الاسدی" رییس ستاد ارتش با پشتیبانی گروهی از نیروهای عملیات الجزیره در ارتش عراق که به آزاد سازی مسیرها برای عبور نیروهای عشایر اقدام کرده بودند، انجام شد.

در این عملیات دو نفر از نیروهای قبیله البونمر زخمی شدند.

سومریه نیوز تأکید کرد، رییس قبیله البونمراستان الانبار عراق، از حیدرالعبادی نخست وزیر عراق، و نهادهای امنیتی خواست تا از این قبیله که در حاشیه قرار گرفته و هنوز به سلاح تجهیز نشده و نیازهایش برای حمایت از نیروهای امنیتی در جنگ با داعش تامین نشده است، حمایت کنند.

گفتنی است عملیات در استان الانبار با مشارکت جنگنده های عراقی برای تعقیب عناصر داعش و آزاد سازی مناطق باقیمانده استان از تسلط این گروه تروریستی همچنان ادامه دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها