نیروهای ویژه آمریکایی وارد سوریه می شوند

نیروهای ویژه آمریکایی وارد سوریه می شوند
دوشنبه 2 آذر 1394 - 14:41

یک مسوول نظامی آمريكايی فاش كرد كه نيروهای ويژه این کشور به زودی وارد ميدان عمليات در خاک سوريه خواهند شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "برت مک گوریک" رییس ائتلاف آمریکا علیه گروه تروریستی داعش، فاش کرد که نیروهای ویژه آمریکایی که دولت "باراک اوباما" رییس جمهور این کشور، ماه گذشته تصمیم گرفت تا به سوریه اعزام کند، بزودی وارد میدان عملیات خواهند شد.
وی در گفت وگو با شبکه "سی بی اس" مدعی شد: نقش این نظامیان همان سازماندهی نیروهای محلی است که با گروه داعش می جنگند.
مک گوریک گفت: این نیروهای محلی کرد و عرب عملیات بسیار موفقیت آمیزی را با بازپس گیری بیش از هزار کیلومتر مربع از اراضی شمال سوریه انجام داده و حدود 300 نفر از عناصر گروه داعش را کشتند.
وی افزود: ما باید در نهایت "شهر رقه به عنوان مقر اصلی داعش" در سوریه را منزوی و از سایر مناطق جدا کنیم.
مک گوریک از ارایه جزییات بیشتر در این باره خودداری کرد.
اوباما پیشتر برای استقرار حدود 50 نیروی ویژه آمریکایی در مناطقی در سوریه که در کنترل مخالفان مسلح است، چراغ سبز داده بود تا آنها نقش مشورتی و غیررزمی ایفا کنند. این اولین استقرار رسمی نیروهای آمریکایی در سوریه از آغاز عملیات نظامی علیه گروه داعش است.
داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و برخی کشورهای منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها