دانش‌آموز مسلمان و نابغۀ آمریکایی چرا بازداشت شد؟

دانش‌آموز مسلمان و نابغۀ آمریکایی چرا بازداشت شد؟
سه شنبه 3 آذر 1394 - 22:36

دانش آموز نابغه مسلمان در مدرسه‌ای در ایالت تگزاس آمریکا به دلیل ساخت ساعت دیواری دیجیتال و به همراه آوردن آن به مدرسه بازداشت شد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، وکیل این دانش آموز به علت برخورد غیر انسانی مسوولان مدرسه و پلیس خواستار پرداخت 15 میلیون دلار به این دانش آموز به عنوان غرامت شد.

احمد محمد 14 ساله در سپتامبر گذشته ساعت دیواری با صفحه شیشه ای دیجیتال را که ابتکار خودش بود، به همراه خود به مدرسه برد تا بدین ترتیب استاد درس فناوری خود را شگفت زده کند، اما یکی از دبیران مدرسه به دلیل این که وی مسلمان است، به او مظنون شد و به پلیس اطلاع داد و پلیس آمریکا نیز به گمان این که ساعت یاد شده بمب است، او را در مدرسه بازداشت کرد.

وکیل احمد، مسوولان مدرسه و شهردار شهر ایرفینگ را تهدید کرد که آنان را تحت پیگرد قانونی قرار خواهد داد و بابت این رفتار مجرمانه از مدرسه 5 میلیون دلار و از شهرداری 10 میلیون دلار به عنوان غرامت برای این دانش آموز درخواست کرد.

احمد از یک پدر و مادر سودانی مهاجر به دنیا آمده است. "کلی هولینگ سورت" وکیل مدافع وی گفت: بدیهی است احمد به دلیل نژاد و تبار و دین خود مورد هدف مسوولان مدرسه و پلیس قرار گرفته است.

احمد به عنوان یک نابغه در گذشته به کاخ سفید دعوت شده و از سوی باراک اوباما مورد تقدیر و ستایش قرار گرفته و بورسیه تحصیلی سخاوتمندانه ای دریافت کرده است. اما پس از این حادثه خانواده وی پیامهای الکترونیکی تهدیدآمیز دریافت کردند و به همین دلیل مجبور شدند خانه خود را در آمریکا ترک کنند و هم اکنون احمد به همراه خانواده اش در کشور قطر بسر می برد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها