روسیه: دفاع ترکیه از داعش عجیب نیست

روسیه: دفاع ترکیه از داعش عجیب نیست
چهارشنبه 4 آذر 1394 - 12:13

نخست وزیر روسیه، سرنگون شدن جنگنده روس توسط ترکیه را جنایتی عنوان کرد که در چارچوب تلاش آنکارا برای دفاع از گروه تروریستی داعش صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "دمیتری مدودوف" روز چهارشنبه گفت: این اقدام آنکارا که در حمایت از داعش صورت گرفت، موضوع عجیبی نیست، زیرا برخی مسؤولان ترکیه از واردات مشتقات نفتی تولید شده در مناطق تحت کنترل داعش، سود می برند.

مدودوف به خبرنگاران گفت: اقدامات ماجراجویانه و جنایتکارانه مسؤولان ترکیه در سرنگونی جنگنده روسیه 3 پیامد اولیه داشت؛ نخست، تنش خطرناک در روابط روسیه و ناتو که با هیچ‌گونه منافع ملی و از جمله آنها (ادعای) دفاع از مرزها نمی‌توان آن را توجیه کرد. دوم، این است که ترکیه با اقدامات خود نشان داد که از عناصر داعش حمایت می‌کند. و سوم هم متزلزل کردن روابط حسن همسایگی قدیمی بین روسیه و ترکیه، و از جمله آنها روابط اقتصادی و انسانی دو کشور.
نخست وزیر روسیه افزود: جبران خسارتی که این حادثه به روابط مسکو و آنکارا وارد کرد، بسیار دشوار است؛ و از پیامدهای مستقیم و احتمالی آن لغو شمار بسیاری از پروژه‌های مهم مشترک و از دست رفتن موقعیت شرکتهای ترکیه در بازار روسیه است.

پربیننده ترین خبرها