شرط‌بندی اردوغان: اگر پوتین ثابت کند،استعفا می‌دهم!

شرط‌بندی اردوغان: اگر پوتین ثابت کند،استعفا می‌دهم!
سه شنبه 10 آذر 1394 - 14:24

رئیس جمهور ترکیه شرط بست که اگر رئیس جمهور روسیه ثابت کند ترکیه از داعش نفت خریده است، از ریاست جمهوری کناره گیری می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رجب طیب اردوغان در حاشیه کنفرانس بین المللی تغییرات آب و هوا در پاریس، در خصوص اظهارات ولادمیر پوتین که تاکید کرده بود ترکیه برای حفاظت از تجارت نفتِ خود با داعش، جنگندۀ سوخوی روسی را سرنگون کرده است، گفت: اگر (پوتین) این موضوع را ثابت کند، شرافت ملی، اقتضا می کند که از پست خودم استعفا دهم.

وی افزود: اما من از آقای پوتین می پرسم: اگر نتوانی این موضوع را ثابت کنی، آیا در پست خود باقی خواهی ماند؟

اردوغان با بیان اینکه ترکیه فقط از منابع شناخته شده و قانونی نفت و گاز می خرد، اظهار داشت: ما فاقد عزت نفس نیستیم که با گروه های تروریستی تعامل داشته باشیم.

وی همچنین درباره سرنگون کردن جنگندۀ سوخوی روسی در اراضی سوریه مدعی شد: ترکیه در این زمینه، رفتاری عقلانی در پیش گرفته است. ما در این زمینه خویشتنداری پیشه کرده ایم و واکنشی انفعالی نداریم.

اردوغان سپس با بیان این که نظام حاکم بر ترکیه قبیله ای و عشیره ای نیست، از وجود پارلمان در ترکیه گفت و افزود: تصمیماتی که روسیه ضد ما اتخاذ می کند، توسط پارلمان بررسی می شود و پارلمان در این خصوص تصمیم می گیرد.

وی در عین حال تاکید کرد: نمی خواهیم روابط مستحکم ما با روسیه قطع شود.

گفتنی است که ترکیه در روز ٢٤ نوامبر سال جاری میلادی، یک فروند جنگندۀ سوخو 24 روسی را هنگام برگشت به پایگاهِ خود، در خاک سوریه سرنگون کرد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها