عامل حمله کالیفرنیا در آپارتمانش چه داشت؟

عامل حمله کالیفرنیا در آپارتمانش چه داشت؟
جمعه 13 آذر 1394 - 18:17

العالم ـ پلیس امریکا از کشف 12 بمب در آپارتمان سید فاروق و همسرش تاشفین مالک، عاملان حمله به یک مجتمع بهزیستی در سن برناردینو در کالیفرنیای امریکا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای پلیس امریکا در ادامه  تحقیقات خود در پی تیراندازی به یک مرکز نگهداری معلولان در سن برناردینو در ایالت کالیفرنیا که به کشته شدن 14 نفر انجامید، در آپارتمان سید فاروق و همسرش تاشفین مالک 12 بمب یافتند.

به نوشته پایگاه سی ان ان، برخی مسئولان توضیح دادند که بمب هایی که در این آپارتمان کشف شدند عبارتند از لوله هایی است که می توان آنها را از هر فروشگاه تجهیزات ساخت و ساز تهیه کرد، این لوله ها از مواد منفجره پر شده بود.

مسئولان اظهار داشتند که مقامات ذیربط همچنین یک دستگاه کامپیوتر بدون "دیسک سخت" در داخل آپارتمان آنها پیدا کردند که نشان می دهد دیسک سخت کامپیوتر از محل منتقل شده تا گفتگوها و یا هرگونه ارتباط و تماس میان سید فاروق و گروه های تروریستی پنهان بماند.

منبع دیگری در پلیس آمریکا تصریح کرد که بازپرسان همچنین در داخل یک سطل زباله نزدیک محل حادثه دو دستگاه تلفن همراه شکسته پیدا کردند که این موضوع، گمان ها درباره تلاش عاملان حمله برای پنهان کردن ارتباطات خود پس از انجام عملیات را تشدید می کند. 

به گفته این منبع، پلیس آمریکا با درخواست همکاری از شرکتهای بزرگ تلفن های همراه و نیز ارائه دهندگان خدمات ایمیل، تلاش می کند به سرنخی درباره تماس های احتمالی عاملان حمله مزبور دست یابد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها