یمن؛ مقاومت تاریخی در برابر حماقت تاریخی

یمن؛ مقاومت تاریخی در برابر حماقت تاریخی
شنبه 14 آذر 1394 - 19:52

با گذشت 9 ماه از آغاز تجاوز سعودی‌ها و متحدانشان به یمن و خرید میلیاردی اسلحه توسط حکام آل‌سعود و هم‌پیمانان آنها، اکنون این سوال پیش می‌آید که "حماقت" حکام آل‌سعود آنها تا کجا می‌تواند ادامه یابد؟

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت خبری المنار در یادداشتی، نتایج و پیامدهای تجاوز 9 ماهۀ عربستان و هم پیمانانش به مردم بی دفاع یمن را مورد بررسی قرار داد. در بخشی از این مقاله آمده است:

پس از تجاوز سعودی ها به یمن تجارت اسلحه شاهد رشدی بی سابقه بوده است چنان که در عرض 8 ماه حکومت آل سعود و کشورهای هم پیمان او در حوزه خلیج فارس میلیاردها دلار برای خرید پیشرفته ترین اسلحه آمریکا، رژیم صهیونیستی و فرانسه هزینه کرده اند تا آنها را علیه یمن استفاده کنند.
اما با وجود به کار گرفتن این همه توان، متجاوزان نه تنها موفق به شکست یمنی ها نشده اند بلکه برعکس، تصاویر انهدام سلاح های غربی به دست نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی که در رسانه ها و فضای مجازی منتشر شد شرکت های سازنده آنها را درباره شهرت خود نگران کرد.
میلیاردها دلار به باد فنا رفت و هواپیماها و موشک هایشان، خودروها و زرهپوش ها، توپ و تانک نتوانستند برای متجاوزان پیروزی به ارمغان بیاورند و نتوانستند حتی از مواضع سعودی ها در نجران، جیزان و عسیر دفاع کنند و یا مانع سیطره ارتش یمن و کمیته های مردمی در سیطره بر شهر الربوعه در خاک عربستان شوند.
با وجود این روند خرید سلاح همچنان ادامه دارد. چند روز قبل رژیم سعودی از یک قرارداد جدید برای خرید سلاح از آمریکایی ها خبر داد که شامل نوعی سلاح پیشرفته معروف به "بمب هوشمند" است.
اما سوال اینجاست که آیا بمب های هوشمند، می تواند جای خالی هوش و درایت را در خاندان آل سعود پر کند و حماقت آنها را پنهان کند؟
اعلام خبر خرید بمب های هوشمند بعد از گذشت 9 ماه از تجاوز عربستان خود به تنهایی نشانگر حماقت مسؤولان سعودی است، زیرا متوجه نیستند که تا به امروز هیچ پیشرفتی در این جنگ نداشته اند.
با وجود این متجاوزان خود را باهوش می دانند و یمنی ها را نادان می پندارند، چرا که با امکانات اندک خود در برابر ثروت و سلاح بسیار مقاومت می کنند.
یمنی ها از ابتدا گفتند که صبر راهبردی پیشه می کنند و برای یک جنگ طولانی آماده هستند، اما متجاوزان با تصور این که یمنی ها قادر به پیش بینی دقیق اوضاع نیستند، گمان می کردند آنها طی یک یا دو هفته شکست بخورند و با گذشت چندین ماه باز هم ادعای خود را تکرار کردند اما اینک شهر الربوعه عربستان در کنترل نیروهای یمنی است و هر روز مواضع و پایگاههای جدید از عربستان به دست یمنی ها سقوط می کند.
حقیقت این است که تجاوز عربستان به یمن نوعی از مقاومت تاریخی همراه با هوشمندی زیاد را در مقابله با یک حماقت تاریخی به معنی واقعی کلمه به جهانیان نشان داد.
متجاوزانی که از تاریخ درس نگرفتند، با دشمنان امت اسلامی علیه ملت مسلمان یمن هم پیمان شدند، مردم را گمراه کردند و حقایق را وارونه جلوه دادند تا جایی که رسانه هایشان به مضحکه ای برای مردمشان تبدیل شد، تصور کردند که محاصره ملت یمن باعث پیروزی شان خواهد شد و در تمام این اقدامات حماقت کردند.

پربیننده ترین خبرها