خشم صهیونیست‌ها از وزیر خارجه "گستاخ" سوئد

خشم صهیونیست‌ها از وزیر خارجه
شنبه 14 آذر 1394 - 20:56

العالم ـ در پی اظهارات وزیر خارجه سوئد و متهم کردن مقامات اسراییلی به انجام "قتل‌های فراقانونی" علیه فلسطینیها، رژیم اشغالگر صهیونیستی انتقادات شدیدی را متوجه این مقام سوئدی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت خارجه اسراییل امروز شنبه در بیانیه ای مدعی شد که گفته های مارگرت والستروم وزیر خارجه سوئد "گستاخانه و به دور از واقعیت" است.

بنا بر اعلام رادیوی رسمی رژیم صهیونیستی، در این بیانیه آمده است: «وزیر خارجه سوئد از شهروندان اسراییلی انتظار دارد که گردن خود را به سادگی تقدیم قاتلان کنند، اما شهروندان و نیروهای امنیتی ما "حق دفاع" از خود را دارند».

رادیوی رسمی اسراییل پیشتر، سخنان وزیر خارجه سوئد در جلسه روز گذشته پارلمان سوئد را نقل کرده بود. مارگرت والستروم در آن جلسه اظهار داشت: «آنچه در اسرائیل روی می دهد، وحشتناک است و نباید اتفاق بیفتد، اسراییل حق دفاع از خود برای تضمین سلامت خود را دارد، اما واکنش اسراییل نباید "قتل فراقانونی" باشد. پاسخ اسراییل، پاسخی نامتناسب است».

اما وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد که هرکس در اسراییل مرتکب جنایتی شود، از جمله تروریستها، به دستگاه قضایی واگذار می شوند و شهروندان "اسراییل" باید به تروریسم واکنش نشان دهد، تروریسمی که با این اظهارات نامسئولانه مورد حمایت قرار می گیرد.

این نخستین بحران از نوع خود میان اسراییل و سوئد نیست، پیشتر نیز اسراییل در نوامبر گذشته، از اظهارات وزیر خارجه سوئد پس از حملات تروریستی در پاریس انتقادات مشابهی کرد. وزیر خارجه سوئد گفته بود "آنچه روی می دهد یادآور اوضاع خاورمیانه است؛ که می بینیم فلسطینی ها هیچ آینده ای ندارند، آنها یا باید وضعیت اسفبار را بپذیرند یا به خشونت روی بیاورند".

همچنین پس از آنکه سوئد در پایان سال گذشته کشور فلسطین را به رسمیت شناخت، اختلافات میان اسراییل و سوئد بالا گرفت.

وزارت بهداشت فلسطین شامگاه روز گذشته در بیانیه مطبوعاتی که نسخه ای از آن به خبرگزاری آناتولی رسید، آورده است که  114 فلسطینی از جمله 25 کودک و 5 زن، در آغاز ماه اکتبر گذشته تاکنون کشته شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها