معارض سوری: "سیاهی لشکر ِ" نشست ریاض نشدیم

معارض سوری:
جمعه 20 آذر 1394 - 15:23

هیثم مناع، رئیس جریان سوری معارض موسوم به "قمح" با صدور بیانیه‌ای، ضمن اعلام مخالفت قاطع خود با نتایج کنفرانس ریاض، از تلاش عربستان برای "مصادرۀ" این نشست انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری العالم  در این بیانیه آمده است: هیثم مناع در نامه ای سرگشاده، نگرانی جریان "قمح" را از نحوه برگزاری، دعوتها و رویکردها و اهداف پنهان کنفرانس ریاض اعلام می کند. اعضا و دوستان در این جریان رأی به عدم حضور این تشکل در این کنفرانس داده اند و از مشارکت در این کنفرانس عذرخواهی کرده اند. (از مجموع 1100 رأی 912 نفر از اعضا به عدم مشارکت در این کنفرانس رأی داده اند).
به نوشته رأی الیوم مناع در این بیانیه می افزاید: امروز درستی برآوردها و پیش بینی های ما از این کنفرانس برای همه اثبات شد. وزارت خارجه عربستان به صراحت اعلام کرده که راه حل سیاسی و راه حل نظامی را به یک چشم می بیند و مخالفان میانه رو و طرفهایی را که در یک جبهه واحد با جبهه النصره تروریستی می جنگند با افراد مسلح بیگانه که اسم انصار مهاجران را بر آنها گذاشته است، در یک سبد می گذارد.عربستان می خواهد اختیار مخالفان سوری را به عنوان یک برگ برنده در کشمکشهای منطقه ای به دست بگیرد.
در ادامه این بیانیه آمده است: عربستان هرگز چنین اختیاری نداشته و با این کار حتی اعتماد جامعه سوریه و جامعه بین الملل را هم از دست داد. دموکرات های سکولار نمی توانند چنین چیزی را بپذیرند. سیاست برخی کشورها ایجاب می کند خود را مدافع اهل سنت بدانند، در حالی که در واقع با حمایت از گروهای افراطی و تندرو که خطری برای سوریه هستند، اما همین نقشی را که مدعی آن هستند نیز از دست داده اند. جریان معارض قمح می افزاید: نتیجه کنفرانس ریاض نماینده همان افرادی است که آن را امضا کرده اند و ابدا نماینده و سخن ما نیست. نتایج این کنفرانس هر چند که بخواهد پشت بیانیه ژنو پنهان شود، در نهایت پیشاپیش روند سیاسی را به بن بست رسانده است. البته ما با بیانیه ای که نویسندگانش حتی به غلطهای املایی و جمله بندی ضعیف آن توجه نداشته اند، کاری نداریم. اما آنچه معلوم است پیش بینی های هیثم مناع تحقق یافته است. ما این مبارزه را به خاطر رسیدن به راه حل سیاسی و انتقال از نظام دیکتاتوری و ترور به حکومت مدنی سکولار و دموکرات ادامه می دهیم.

پربیننده ترین خبرها