عراق رسما از ترکیه شکایت کرد

عراق رسما از ترکیه شکایت کرد
شنبه 21 آذر 1394 - 13:12

وزارت امور خارجه عراق، به صورت رسمی از ترکیه در شورای امنیت شکایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد جمال" سخنگوی وزارت امورخارجه عراق روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: وزارت امور خارجه با ارائه شکایت رسمی خود به شورای امنیت از تعرض ترکیه به اراضی و حاکمیت عراق، شکایت کرد.
سومریه نیوز به نقل از احمد جمال تأکید کرد: این وزارتخانه از شورای امنیت خواست به مسؤولیتهای خود در زمینه حفظ امنیت و صلح بر اساس منشور ملل متحد عمل کند؛ چرا که دخالت نیروهای ترکیه در عمق اراضی عراق بدون هماهنگی و مشورت با دولت به منزله اقدامی تحریک آمیز و نقض آشکار منشور ملل متحد و اصول قوانین بین المللی به شمار می‌آید.
احمد جمال اظهار داشت: وزارت امور خارجه عراق از شورای امنیت خواست، عقب نشینی فوری و غیر مشروط نیروهای ترکیه به مرزهای دو کشور را تضمین کند.
وی افزود: شورای امنیت می‌داند که عراق حق طبیعی خود را طبق قوانین و مفاد منشور ملل متحد و اصول قوانین بین المللی برای اتخاذ همه اقدامات ضروری جهت پایان دادن به این اقدمات تجاوزکارانه ترکیه در خاک عراق، برای خود محفوظ می دارد.
احمد جمال تأکید کرد که این اقدمات تجاوزکارانه ترکیه به روابط حسن همجواری لطمه می زند و امنیت و صلح جهانی را تهدید می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها