سند همدستی ترکیه با گروههای مسلح درسوریه + فیلم

دوشنبه 23 آذر 1394 - 15:18

ارتش سوریه در نبرد با گروه تروریستی موسوم به «جیش الشام» در روستای دلامه در حومه جنوبی حلب، مقادیر زیادی سلاح و مهمات از جمله سلاحهای ساخت ترکیه کشف کرد.

ربیع کلاوندی خبرنگار شبکه خبری العالم روز دوشنبه در گزارشی از حلب خاطرنشان کرد: ارتش سوریه هم اکنون در حال عملیات جستجو در محور روستای دلامه پس از آزادسازی آن است. در این روستا تعداد زیادی از گلوله های خمپاره و راکت با سکوهای پرتاب متعلق به گروه تروریستی موسوم به «جیش الشام» کشف و ضبط شد. همچنین مشخص شد که این روستا و تپه راهبردی آن مرکز اصلی گروههای مسلح در حومه جنوبی حلب بود.  

خبرنگار العالم افزود: نقش ترکیه در این نبرد واضح و روشن است تا جایی که در میدان نبرد سلاح های ساخت ترکیه پیدا شد. در این درگیری ها تعدادی از خودروهای متعلق به گروه موسوم به «جیش الفتح» منهدم شد و 15 فرد مسلح کشته شدند و سایر افراد مسلح به سمت حومه ادلب گریختند.

بنابر گزارش اندیشکده آمریکایی "کارنگی" گروه تروریستی تکفیری موسوم به "جیش‌الشام" که روز نهم اکتبر رسماً اعلام موجودیت کرد، در شمال سوریه مستقر است و ظاهراً بسیاری از رهبران آن دائماً میان ترکیه و سوریه در سفر هستند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، ارتش سوریه و هم پیمانانش روستای بانص در حومه جنوبی حلب را آزاد کردند و در حال ادامه عملیات جستجو در روستاهای دلامه، مریقص و ابو رئیل بعد از آزادسازی آن ها هستند.

با ادامه عملیات ارتش سوریه در حومه جنوبی حلب و چند روز بعد از عملیات تعقیب و گریز در روستای بانص و درگیری های شدید با گروههای مسلح، ارتش تسلط کامل بر این روستا را اعلام کرد. در این درگیری ها شماری از افراد مسلح کشته شدند و تعدادی از خودروهای آن ها نیز منهدم شد.

یکی از فرماندهان ارتش سوریه در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: بعد از دو روز عملیات نظامی دشوار و گسترده، توانستیم کنترل چند روستا از جمله روستاهای ابو رئیل و الصعیبیه را در اختیار بگیریم.

پربیننده ترین خبرها