اردن، فهرست ده‌ها گروه تروریستی را به روسیه داد

اردن، فهرست ده‌ها گروه تروریستی را به روسیه داد
پنج‌شنبه 26 آذر 1394 - 17:53

یک منبع در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، اردن فهرستی از حدود 160 گروه که مظنون به فعالیت‌های تروریستی در سوریه هستند، به مسکو تحویل داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که قرار است در روزهای آینده نشست جدیدی درباره  سوریه در نیویورک برگزار شود، یک منبع در وزارت خارجه روسیه گفت: اردن این فهرست را که شامل حدود 160 گروه می‌شود به ما تحویل داده است.
وی افزود: پیش بینی می‌شود که فهرست اردن برای بررسی در نشست وزارتی گروه حمایت از سوریه که روز جمعه آینده در نیویورک برگزار می شود مطرح گردد.
شرکت کنندگان در نشست حمایت از سوریه در وین، اردن را مأمور تهیه فهرست واحدی از گروه‌های تروریستی در سوریه کردند تا امان این کار را براساس اطلاعاتی که از سایر کشورها از جمله روسیه، آمریکا و عربستان به اردن داد‌ه‌اند، انجام دهد.
پیش بینی می‌شود این فهرست پس از توافق کلیه طرف‌ها درباره آن به شورای امنیت ارجاع داده شود تا این شورا گروه‌های مذکور را رسما در فهرست‌ گروههای تروریستی قرار دهد.
این گروه‌ها در روند سیاسی سوریه و هر گونه توافقی که برای پایان دادن به بحران سوریه منعقد خواهد شد، شرکت داده نمی‌شوند.
به گفته برخی منابع، اردن داعش و گروه‌های حامی آن در مناطق مختلف سوریه را به همراه جبهه النصره و کلیه گروه‌های وابسته به آن و گروهک های جیش المهاجرین و الأنصار، فجر الإسلام، جند الأقصی، جنبش نور الدین زنکی، تیپ توحید و احرار الشام در این فهرست قرار داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها