عربستان برای کسری بودجه، عوارض خروج می‌گیرد

عربستان برای کسری بودجه، عوارض خروج می‌گیرد
پنج‌شنبه 26 آذر 1394 - 22:22

سازمان هواپیمایی کشوری عربستان سعودی برای جبران کسری بودجه به دریافت عوارض ورود و خروج ازمسافران پروازهای خارجی روی آورد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه الحیاه چاپ عربستان، سازمان هواپیمایی کشوری عربستان تصمیم گرفته است که از آغاز ژانویه 2016 برای هرمسافری که از پروازهای بین المللی استفاده می کند اعم از مسافری که وارد عربستان و یا از این کشور خارج می شود، مبلغی به میزان 87 ریال سعودی را به عنوان عوارض ورودی یا خروجی با عنوان هزینه استفاده از امکانات فرودگاه ها و برای جبران کسری بودجه دریافت کند.
براساس این گزارش، پرداخت این مبلغ برای همه مسافران استفاده کننده از شرکت های هواپیمایی در همه فرودگاه های عربستان به استثنای مسافران ترانزیت ضروری است.
مسئولان سازمان هواپیمایی عربستان اعلام کرده اند که این عوارض هر سه سال یک بار و با توجه به میانگین نرخ تورم، کم یا زیاد می شود.

این مسئولان عوارض قبلی و فعلی استفاده از امکانات فرودگاه ها در عربستان را برای مسافران برحسب نظام تعرفه هواپیمایی کشوری، 50 ریال عنوان کردند.
مسئولان شرکت هواپیمایی کشوری عربستان بر اهمیت پایبندی همه ناوگان هوایی به دریافت این عوارض تاکید و خاطرنشان کردند که فقط مسافران خط ترانزیت از پرداخت این مبلغ مستثنا هستند.

پربیننده ترین خبرها