نویسنده سعودی به 4 سال زندان محکوم شد

نویسنده سعودی به 4 سال زندان محکوم شد
دوشنبه 30 آذر 1394 - 22:28

العالم - دادگاه عربستان "زهیر کتبی" نویسنده عربستانی را به دلیل "دعوت به اصطلاحات" به چهار سال زندان و ممنوعیت نوشتن کتاب به مدت 15 سال محکوم کرد.

پایگاه اینترنتی "دی پرس" به نقل از "ابراهیم المدیمیغ" وکیل زهیر گزارش داد: وی همچنین به صد هزار ریال سعودی (حدود 27 هزار دلار) و ممنوعیت سفر به خارج از عربستان مدت 5 سال نیز محکوم شده است.   
همچنین "جمیل کتبی" فرزند زهیر در صفحه خود در "توییتر" با اشاره به اینکه پدرش در دادگاه "امنیت ملی و تروریسم ریاض" محاکمه شد، اتهام های وارده به پدرش را جریحه دار نمودن افکار عمومی دانست. 
دیدبان حقوق بشر "هیومن رایتس ووچ" اوت 2015 گزارش داد که کتبی 62 ساله پس از مصاحبه تلویزیونی درباره اصلاحات سیاسی در عربستان بازداشت شد. 
یکی از اعضای خانواده کتبی گفته است که وی پس از گفت وگو با شبکه ماهواره ای "روتانا" درباره ضروری بودن اصلاحات در عربستان، نظام  مشروطه پادشاهی و مقابله با سرکوب دینی و سیاسی که روز 22 ژوئن 2015 پخش شد، بازداشت شد.  
کتبی دارای تالیف های زیادی درباره مسائل سیاسی و دینی همانند "الدفتر السياسی والدينی... قراءه عصريه"، "الستر... فی الاسلام وغلو المحتسب"، و همچنین شمار زیادی مقاله است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها