پلیس آمریکا در سال جاری 1152 نفر را کشت

پلیس آمریکا در سال جاری 1152 نفر را کشت
سه شنبه 1 دی 1394 - 12:39

العالم - گروهی از فعالان اداره کننده طرح ردیابی خشونت پلیس با ارائه گزارشی فاش کردند: پلیس آمریکا در سال 2015 دستکم هزار و 152 نفر را به قتل رسانده است.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، گروه مزبور خاطرنشان کرد: اکثر مراکز پلیس در مورد آمار مرگ و میرها که افسران پلیس در آنها دست داشته اند، هیچ گونه توضیحی ارائه نمی دهند.

تارنمای صفحه عربی اسکای نیوز اعلام کرد: اطلاعات از سه پایگاه اینترنتی دارای منابع مختلف جمع آوری شده است.

گروه مذکور در گزارش خود ادامه داد: 40 درصد افراد کشته شده را سیاه پوستان تشکیل می دهند. آمار امسال نزدیک به آمار ثبت شده از سال گذشته است. هزار و 172 نفر در سال 2014 و هزار و 140 نفر در سال 2013 توسط پلیس کشته شده اند.

در این گزارش تمامی موارد بکارگیری انواع خشونت ها و توسل به زور از سوی پلیس که منجر به مرگ افراد شده است، از جمله تیراندازی و خفه کردن و برخورد با خودرو و شوک الکتریکی ثبت و ضبط شده است.

این گزارش همچنین موارد غیرعمدی مانند مرگ و میر افراد در وضعیت فوق العاده پزشکی در هنگام بازداشت و یا ایجاد محدود در آمد و شد آنها و تمامی حوادث روی داده توسط افراد پلیس در مدتی که در حال انجام کار بسر نمی برند ، در برگرفته است.

گروه توضیح داد : در این خصوص ایالت های کالیفرنیا و اکلاهما و سان فراسیسکو در میان ایالت های آمریکا بالاترین درصد را به خود اختصاص داده اند. 

پلیس آمریکا به ویژه در ارتباط با نحوه برخوردش با اقلیت ها در این کشور با انتقادهای بسیاری روبرو است.

کشته شدن افراد به دست پلیس به ویژه در مواردی که سیاه پوست ها قربانی هستند، منجر به شعله ور شدن موج اعتراض ها در شهرهای آمریکا ظرف یک سال و نیم گذشته شده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها