واکنش بسیج مردمی عراق به اتهام ربودن اتباع قطری

واکنش بسیج مردمی عراق به اتهام ربودن اتباع قطری
چهارشنبه 2 دی 1394 - 15:18

سخنگوی بسیج مردمی عراق با رد اتهام ربودن اتباع قطری گفت: وظیفه اصلی نیروهای بسیج مردمی دفاع از مردم عراق و هر کسی است که وارد این کشور شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "کریم النوری" به خبرگزاری آلمان تأکید کرد: همگان باید بدانند که بسیج مردمی هیچ نیرویی در صحرای سماوه استان المثنی (جنوب غرب) مستقر نکرده است. بسیج مردمی در شهر رمادی می جنگد و در استان صلاح الدین خصوصاً شهر بیجی این استان حضور دارد.

وی افزود: در صحرای سماوه که شکارچیان قطری در آن ربوده شدند، هیچکدام از نیروهای بسیج مردمی حضور ندارند.
النوری اظهار داشت: متأسفانه گروه های تبهکار، آدم ربایی و باج گیری خود را با نام بسیج مردمی صورت می دهند، ولی نیروهای بسیج مردمی هیچ ارتباطی با این جرایم ندارند؛ و اگر در صحرای سماوه بودند، حتما از ربوده شدن شکارچیان قطری جلوگیری می کردند .
النوری اظهار داشت: اگر (هادی) العامری (دبیرکل سازمان بدر) در صحرای سماوه بود ، برای شناسایی ربایندگان و آزادی گروگان ها تلاش می کرد.
سخنگوی بسیج مردمی عراق اعلام کرد: گروگان ها هر تابعیتی داشته باشند، میهمانان عراق بودند و باید از هر گزند و آسیبی در امان می بودند، و حقوق آنان حفظ می شد.
النوری گفت: بسیج مردمی اگر اطلاعاتی به دست بیاورد، پیگیر قضیه گروگان های قطری خواهد شد ولی تاکنون هیچ اطلاعاتی درباره آنها ندارد زیرا در صحرایی وسیع و دور از مناطق فعالیت بسیج مردمی ربوده شده اند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها