قاچاق نفت سوریه به ترکیه از طریق شمال عراق

قاچاق نفت سوریه به ترکیه از طریق شمال عراق
جمعه 4 دی 1394 - 22:01

العالم - داعش نفت مسروقه سوریه را از مسیرهای جدیدی در شمال عراق به ترکیه قاچاق می کند تا از بمباران جنگنده های روسی در امان باشد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرلشکر سرگئی روتسکوی رئیس اداره عملیات ویژه ستاد کل نیروهای مسلح روسیه امروز جمعه درکنفرانسی خبری گفت: داعش برای قاچاق نفت سوریه به ترکیه از مسیرهای جدیدی در شمال عراق استفاده می کند تا جنگنده های روسی کاروان های نفتی را بمباران نکنند.

وی گفت: جنگنده های روسیه از 30 سپتامبر که عملیات خود را در سوریه آغاز کرده اند ، تاکنون 5 هزار و 240 بار بر فراز این کشور برای انهدام مواضع گروه های تروریستی به پرواز درآمده اند و در 145 پرواز از مجموع این پروازها مسافتی طولانی را طی کرده اند.

سرلشکر روتسکوی افزود : یکی از مسیرهای جدید داعش مسیری است که از استان دیر الزور در شرق سوریه به زاخو و موصل می رسد و از آنجا به ترکیه منتهی می شود.

این نظامی روسی تصاویری ماهواره ای از کاروان های داعش در مرز عراق و ترکیه نشان داد و گفت: نفت مسروقه سوریه از طریق گذرگاهی مرزی در منطقه زاخو به ترکیه می رسد.

رئیس اداره عملیات ویژه ارتش روسیه اعلام کرد: هنگام عکسبرداری از منطقه زاخو 11 هزار و 775 کامیون در هر یک از دو سوی مرزهای عراق و ترکیه وجود داشتند.

روتسکوی گفت: کامیون های حامل نفت قاچاق در چند روز گذشته در هیچ مسیر دیگری حرکت نکردند. 

وی از انهدام ده ها محل استخراج و تصفیه نفت مسروقه سوریه خبر داد و افزود : جنگنده های روسیه هفته گذشته 37 محل استخراج و تصفیه نفت و 17 کاروان حامل نفت را در سوریه منهدم کردند و از اواخر سپتامبر تاکنون مجموعاً بیش از 2 هزار کاروان حامل نفت را منهدم کرده اند.

وی همچنین بیان کرد که کامیون های نفتکش تروریست ها در سوریه به شکل کامیون های معمولی در آورده شده و شب ها حرکت می کنند.

رئیس اداره کل عملیات ستاد کل نیروی های مسلح روسیه افزود: تروریست ها چنین کاری را برای استتار کردن کامیون های نفتکش در برابر نیروی هوایی روسیه انجام داده و شب ها به صورت کاروان های متشکل از چند ده کامیون حرکت می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها