اورانیوم غنی شده، از ایران به خارج منتقل شد

اورانیوم غنی شده، از ایران به خارج منتقل شد
سه شنبه 8 دی 1394 - 14:01

العالم - وزارت امورخارجۀ روسیه، انتقال اورانیوم غنی شده از ایران را به مثابۀ ورود به مرحلۀ نهایی اجرای توافق هسته ای اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت امورخارجه روسیه، روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: با کمک روسیه، اورانیوم غنی شدۀ ایران، به موجب برنامه کار مشترک فراگیر، به بیرون از این کشور منتقل شد و به این ترتیب، شرط اساسی و پیچیدۀ ترین شرطِ سازوکار این برنامه، اجرا شد و این به آن معنی است که فرایند زمینه سازی برای اجرای برنامه کار مشترک فراگیر، وارد مرحلۀ پایانی شده است.

در این بیانیه با تاکید بر این که "این نتیجه، به مدد کار پیوسته و پیگیر در سطح آژانس دولتی انرژی اتمی"روس اتم" و سازمان انرژی اتمی ایران حاصل شده است" از همۀ شرکای این فرایند درخواست شده است موضعی سازنده در پیش گرفته و تلاش لازم را برای اجرایی شدن برنامه کار مشترک در اسرع وقت مبذول کنند.

پیش از این، یک دیپلمات آگاه، روز دوشنبه خبر داده بود که روسیه، فرایند انتقال اورانیوم غنی شده از ایران را در چارچوب برنامه کار مشترک انجام داد.

جان کری، وزیر خارجۀ آمریکا نیز روز دوشنبه، انتقال اورانیوم غنی شده به خارج از ایران را گامی مهم در چارچوب توافق هسته ای دانست.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هم از تکمیل روند تبادل اورانیوم بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک بین ایران و ۱+ ۵ خبر داد.

علی‌اکبر صالحی گفت: تبادل سوخت انجام شده است. بر اساس برجام، ایران در قبال ارسال حدود 8/5 تن اورانیوم غنی شده خود به روسیه، 140 تن اورانیوم طبیعی دریافت کرده است.

26

پربیننده ترین خبرها