آزمایش موشکی هند و اسرائیل، پاکستان را بیدار می‌کند؟

آزمایش موشکی هند و اسرائیل، پاکستان را بیدار می‌کند؟
چهارشنبه 9 دی 1394 - 19:51

نیروی دریایی هند موشک دوربرد زمین به هوای خود را که محصول مشترک دهلی‌نو و تل‌آویو است، در حالی آزمایش کرد که پاکستان مستقیم‌ترین هدف حملات احتمالی هند خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروی دریایی هند موشک دوربرد زمین به هوای «باراک-8» را برای نخستین بار از ناوجنگی خود آزمایش کرد. ماه گذشته، نیروی دریایی هند این موشک را از پایگاه دریایی رژیم صهیونیستی با موفقیت آزمایش کرده بود.
نیروی دریایی هند اعلام کرد، این سیستم موشکی محصول مشترک سازمان توسعه و تحقیق دفاعی هند و اداره توسعه زیرساخت‌های تسلیحاتی و فناوری اسرائیل است.
بر اساس این گزارش، این موشک در ماه نوامبر برای نخستین بار از پایگاه دریایی رژیم صهیونیستی به طور موفقیت‌آمیز آزمایش شد.
در همین حال، همسایه دیوار به دیوار هند یعنی پاکستان که مهمترین رقیب دهلی‌نو محسوب می شود و مقامات آن، حتی هند را به احتمال استفاده از سلاح هسته ای در نبرد احتمالی تهدید کرده اند، با عربستان که هم‌پیمان مخفی اما راهبردی صهیونیست‌هاست، روابط نظامی-سیاسی ویژه دارد.
پاکستان در سال های اخیر، برای رفع مشکلات اقتصادی خود، دست به دامان آل سعود شده تا شاید از قِبل دلارهای نفتی بی‌حساب عربستان که روزی بیش از ده میلیون بشکه نفت تولید می کند، به نوایی برسد و از مشکلات اقتصادی خود بکاهد؛ اما اکنون که خود سعودی ها هم به دنبال ماجراجویی‌های حماقت آمیز در سوریه و عراق و یمن و دیگر مناطق، با کسر بودجه قریب به 100 میلیارد دلاری مواجه شده اند، پاکستان بیش از همه طرف های منطقه ای باید از شرط‌بندی بر روی اسب بازنده نگران باشد، چرا که هم‌پیمان مخفی دوستان سعودی اش را شریک نظامی راهبردی هندی‌ها می بیند؛ تا جایی که هندی ها حتی موشک جدید خود را هم به نام سیاستمدار بدنام صهیونیست نامگذاری کرده اند.
آیا صدای موشک‌های "مشترک" هند و اسرائیل، خواب طولانی سیاستمداران اسلام‌آباد را آشفته خواهد کرد؟

پربیننده ترین خبرها