گزارش العالم از "بلد" عراق؛ یک سال پس از آزادی

چهارشنبه 9 دی 1394 - 21:23

صلاح‌الدین (العالم) ـ اهالی شهر بلد در استان صلاح الدین در شمال بغداد، نخستین سالروز آزادسازی شهر خود از دست عناصر مسلح داعش را پس از محاصره ای شش ماهه جشن گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اهالی بلد روز آزادسازی شهر خود را جشن گرفتند و آن را آغازی برای آزادی دیگر مناطق عراق از سلطه داعش عنوان کردند.

به همین مناسبت، ستاد تبلیغات جنگ با هماهنگی با مسئولان محلی در شهر بلد، جشنواره سالانه خود را با حضور شخصیتهای سیاسی و دولتی که مقاومت و ایستادگی مردم شهر را ستودند، برگزار کرد.

"معین کاظمی" عضو شورای استانی بغداد گفت: اهالی بلد اعم از زن و مرد، پیرو جوان از شهر خود دفاع کردند و زیباترین حماسه های شجاعت و ایستادگی را به ثبت رساندند.

حاضران در این جشنواره از دولت مرکزی خواستند توجه بیشتری به شهر بلد مبذول کند زیرا این شهر خط مقدم مقابله با گروههای مسلح است و دروازه محافظت از بغداد از سمت شمال به شمار می آید.

نوری مالکی، نخست وزیر پیشین عراق، نیز در این مراسم اظهار داشت که اگر بلد به دست تروریستها می افتاد، نه فقط به کلیدی برای سقوط دیگر شهرها تبدیل می شد؛ بلکه در کنار دیگر فشارهایی که از مناطق تحت کنترل تروریستها علیه بغداد اعمال می شد، سقوط بلد نیز به یکی دیگر از این اهرم های فشار علیه بغداد بدل می شد.

سال گذشته در چنین روزهایی، مردم بلد لحظات خوش پیروزی را علیه گروه تروریستی داعش پس از محاصره ای شش ماهه سپری کردند؛ در این شش ماه شهر با سخت ترین شرایط انسانی روبرو شد؛ اما در نهایت، شجاعت و فداکاری اهالی شهر و ریخته شدن خون صدها شهید و مجروح به پیروزی مردم و شکست تروریست ها منجر شد. 
FF-30-14:55

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها