نگرانی آمریکا و اسرائیل از زیردریایی روسیه در مدیترانه

نگرانی آمریکا و اسرائیل از زیردریایی روسیه در مدیترانه
چهارشنبه 9 دی 1394 - 22:24

رسانه‌های صهیونیستی خاطرنشان کردند که حضور نیروهای نظامی روسیه در سوریه برای مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا امری ناخوشایند با پیامدهای ناگوار است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه صهیونیستی هآارتس با اشاره به این نگرانی در گزارشی تاکید کرده است که آمریکا بیم آن دارد که در صورت بحرانی شدن اوضاع، زیردریایی های روسیه به قطع خطوط ارتباطی و شبکه اینترنت جهانی در زیر دریا اقدام کنند.

این نشریه بر اساس دیدگاه منابع امنیتی تل آویو و واشنگتن تاکید کرد که، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و سرویس جاسوسی این کشور، خوب می دانند که در هر گونه جنگ گسترده احتمالی آینده، جبهه های جهانی متعددی گشوده خواهد شد و روس ها خطوط ارتباطی زیردریا را  قطع خواهند کرد، زیرا این امر جزء لاینفک هرگونه عملیات نظامی روسیه به ویژه در اوکراین و سوریه خواهد بود.

مرکز مطالعات امنیتی دانشگاه تل آویو در تحقیقی جدید که در پایگاه اینترنتی خود آن را منتشر کرده، به بررسی اهمیت دخالت روسیه در بحران سوریه و تغییر قواعد بازی و پیامدهای آن برای "اسرائیل" که از روز نخست حملات روسیه به داعش تاکنون سکوت کرده، پرداخته است.

بر اساس این تحقیق، دخالت روسیه در سوریه، دکوراسیون جدیدی برای منطقه خاورمیانه و جهان طراحی خواهد کرد و این دکوراسیون جدید بازتاب های مهمی خواهد داشت که تغییر توازن قوا و آشکار کردن رقابت طرف های داخلی و خارجی شرکت کننده در جنگ سوریه از مهم ترین آن است.

براساس تحقیق مرکز مطالعت امنیتی دانشگاه تل آویو، استقرار سامانه موشک های زمین به زمین در سوریه از مهم ترین پیامدهای حضور نظامی روسیه در سوریه برای "اسرائیل" است.

این تحقیق در ادامه خاطرنشان کرده است که اهمیت این موضوع در آن است که در نهایت سلاح های پیشرفته روسیه به دست حزب الله لبنان و ایران برسد.
در این تحقیق تاکید شده است که دخالت روسیه در سوریه در نهایت به سنگین تر شدن کفه ترازوی بشار اسد و متحدان وی منجر خواهد شد که به این صورت جبهه بلندی های اشغالی جولان نیز دستخوش تغییراتی ناگوار و نگران کننده برای اسرائیلی ها خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها