خشم مزدوران عربستان در یمن،از اشتباهات جنگنده‌ها

پنج‌شنبه 10 دی 1394 - 18:03

اشتباهات جنگنده های سعودی در هدف قراردادن نیروهای مزدور عربستان در تعز، خشم محافل مزدوران این کشور را برانگیخت.

خبرنگار شبکه العالم روز پنج شنبه از تعز گزارش داد، جنگنده های سعودی در حمله به تعز مزدوران عربستان را هدف قرار دادند و این موضوع، خشم محافل مزدور عربستان در یمن را برانگیخت. در حملۀ جنگنده های سعودی به منطقه ذوباب و باب المندب در جنوب غربی تعز ده ها تن از عناصر مسلح متجاوز از جمله عناصر شرکتِ آمریکایی "بلک واتر" کشته شدند.

در یکی دیگر از عملیات اشتباهی جنگنده های سعودی به منطقه الشقب در مرکز شهر تعز نیز دستکم 15 تن از عناصر گروه های مسلحِ مزدور عربستان کشته و 30 تن دیگر از آنان زخمی شدند.

این حمله پس از آن صورت گرفت که ارتش و کمیته های مردمی یمن در منطقه صبر و المسراخ پیشروی کرده و بر چندین تپه و موقعیت راهبردی در این منطقه چیره شدند.

بر پایۀ این گزارش، متجاوزان و مزدوران آنان، در جبهه ذوباب و باب المندب در جنوب غربی تعز و همچنین دروازه الشریجه در نزدیکی منطقه کرش واقع در شمال استان لحج جنوب متحمل شکست های سنگین شدند و ده ها تن از آنان از جمله عناصر شرکتِ آمریکایی بلک واتر کشته شدند و خودروهای نظامی آنان در کمین یمنی ها گرفتار شده و توسط موشک هایی هدایت شده با تجهیزات پیشرفته، هدف قرار گرفتند.

استمرار امدادرسانی به مردم تعز توسط برنامه جهانی غذا

ارتش یمن و کمیته های مردمی، با برقراری امنیت، زمینه رسیدنِ گروه های امدادرسانی به مناطق مختلف یمن، اعم از مناطقی را که تحت اشغال مزدوران سعودی است فراهم کردند و به این ترتیب، به شایعات رایج درباره تحت محاصره بودن برخی شهرها، پایان دادند.

کمک های بشردوستانه، کافی نیست

در سایۀ ادامه جنگ و محاصره یمن توسط متجاوزان سعودی و بسته شدن راه های ارتباطی زمینی و آبی یمن با خارج از این کشور، روند امدادرسانی به یمنی ها ناکافی به نظر می رسد، به ویژه که به سبب جنگ بسیاری از مردم آواره شده و بسیاری دیگر تحت شرایط جنگ، درآمد خود را از دست داده اند.

26

پربیننده ترین خبرها