چرا مخالف معروف سوری به نشست ریاض نرفت؟

چرا مخالف معروف سوری به نشست ریاض نرفت؟
يکشنبه 13 دی 1394 - 22:43

العالم - معاون رییس تشکل مخالفان "شورای دموکراتیک سوریه" گفت: به دلیل دعوت عربستان از گروه هایی که با تروریست های "جبهه النصره" هم فکر هستند و همچنین دعوت نشدن شماری از چهره های مهم معارضان سوری در کنفرانس ریاض، حضور در آن نشست را نپذیرفتم.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه اینترنتی "رای الیوم" نوشت: "هیثم مناع" این موضوع را در نامه ای به "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد اطلاع داد.
وی که در واکنش به سیاست های عربستان سعودی در قبال سوریه، از شرکت در نشست مخالفان سوری در عربستان انصراف داده است، افزود: هیات مذاکره کننده مخالفان سوریه در هر گونه گفت وگو درباره سوریه مشتمل بر کارشناسان بارز و همچنین شخصیت هایی خواهد بود که در کنفرانس قاهره و همایش مسکو شرکت داشته اند.
مناع گفت: نفوذ منطقه ای ریاض باعث می شود هیات عالی مذاکره کننده، نهادی غیر مستقل و محدود باشد.
وی از بی اعتنایی به تشکل مخالفان " شورای دموکراتیک سوریه" در عرصه این کشور ابراز شگفتی کرد. 
کردها، اعراب و آشوریان شمال سوریه آذر 1394 پس از برگزاری کنفرانس دو روزه در شهر «دیرک» (المالکیه) ائتلاف مشترک سیاسی به نام شورای دموکراتیک سوریه را تشکیل دادند.
همچنین نیروهای سیاسی کرد، عرب و آشوری 10 اکتبر 2015 نیروی نظامی مشترکی به نام نیروهای دموکراتیک سوریه شکل دادند.

نشست مخالفان سوری روز سه شنبه 17 آذر ماه در ریاض پایتخت عربستان برگزار شد و گفته می شود که 103 نفر از مخالفان به نمایندگی از تشکل های مختلف مخالف سوری از جمله نمایندگانی از 15 گروه مسلح در این نشست شرکت کردند.

پربیننده ترین خبرها