افشاگری، کار دست نماينده سازمان ملل در یمن داد

افشاگری، کار دست نماينده سازمان ملل در یمن داد
جمعه 18 دی 1394 - 09:01

سخنگوی سازمان ملل متحد گفت که دولت مستعفی و فراری یمن، "جورج ابو الزلف" نماینده حقوق بشری این سازمان در یمن را عنصر نامطلوب خوانده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "استفان دوجاریک" تصریح کرد: سازمان ملل همچنان منتظر تایید رسمی این امر است.
وی افزود: این امر رویدادی بسیار تاسف بار است. ابو الزلف فلسطینی تبار ریاست دفتر سازمان ملل در امور حقوق بشر در یمن را برعهده دارد و کار بسیار برجسته و خوبی انجام داده است.
کمیسیاریای عالی حقوق بشر سازمان ملل پیشتر در گزارش خود آورده است که "اطلاعات شوک برانگیزی" از استفاده ائتلاف تحت رهبری عربستان از بمب های خوشه ای در استان حجه دریافت کرده است. استفاده از این بمب ها، در سطح بین المللی ممنوع شده است.
سازمان ملل اعلام کرد: تنها در ماه دسامبر گذشته 81 غیرنظامی در یمن کشته شده اند که اکثر آنها در حملات هوایی جان خود را از دست داده اند.
سازمان دیده بان حقوق بشر نیز گفته است که ائتلاف سعودی محله های مسکونی شهر صنعا را در ساعات اولیه روز ششم ژانویه جاری با بمب های خوشه ای هدف قرار داده است. این سازمان تصاویری از بقایای این بمب ها را منتشر کرده است.
ائتلاف عربستان از ماه مارس گذشته حملات خود به یمن را آغاز کرد. در این حملات بیشتر مناطق مسکونی و زیرساختهای یمن هدف قرار گرفته است و تا کنون هزاران یمنی کشته و یا مجروح شده اند.

پربیننده ترین خبرها