اردوغان، عامل انفجار انتحاری ترکیه سوری بود

اردوغان، عامل انفجار انتحاری ترکیه سوری بود
سه شنبه 22 دی 1394 - 18:38

العالم - رییس جمهوری ترکیه گفت : عامل عملیات انتحاری روز سه شنبه در میدان "سلطان احمد" شهر استانبول، "سوری" بوده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، آنگونه که خبرگزاری آناتولی گزارش کرد، اردوغان با محکوم کردن این حمله، عامل انتحاری آن را یک مرد سوری معرفی نمود.

وی گفت، آیا کشوری در جهان وجود دارد که با گروه تروریستی داعش قاطع تر از ترکیه برخورد کرده و بهای آن را مانند ما بپردازد.

اردوغان مدعی شد، روسیه با داعش مقابله نمی کند بلکه بر عکس، برای تشکیل کشوری کوچک در لاذقیه و اطراف آن می کوشد و ترکمان ها را بمباران می کند.

معرفی عامل انفجار به عنوان یک فرد تبعه سوریه درحالیست که " ولایت استانبول" وابسته به گروه تروریستی داعش امروز( سه شنبه) با صدور بیانیه ای مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.

خبرگزاری آناتولی تأکید کرد که در این انفجار 15 نفر کشته و چند نفر دیگر مجروح شدند.

این انفجار صبح سه شنبه در منطقه گردشگری "سلطان احمد" نزدیک کلیسای "ایا صوفیه" و "مسجد کبود" در استانبول روی داد.

از سوی دیگر تارنمای اینترنتی "الیوم السابع" به نقل از اردوغان عامل انتحاری را یک زن سوری عنوان کرد.

الیوم السابع افزود: " رجب طیب اردوغان" در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت، ما مجبور به تلاش قوی علیه حرکت های تروریستی هستیم و به تروریست ها فرصت نمی دهیم که به اهدافشان برسند. 

وی افزود، علی رغم آنکه تروریسم نقاب از چهره خود برداشته اما هنوز برخی از شهروندان با این تروریست ها همکاری می کنند.  

اردوغان خاطر نشان ساخت، برخی اشخاص که خود را عالم می دانند از گروه های ترویستی حمایت کرده و از حکومتهایشان انتقام می گیرند، لذا هر طرف که حقوق بشر را نقض کند کشور محسوب نمی شود بلکه جنبش تروریستی است. 

اردوغان درحالی همواره تلاش می کند نقش کشورش در حمایت از تروریست ها را پنهان کند که این کشور درکنارعربستان سعودی و قطر و قدرت های فرامنطقه ای مانند آمریکا درسالهای اخیر به صورت جدی به حمایت از گروههای تروریستی مانند داعش و النصره درعراق و سوریه پرداخته و مقام های آنکارا رویای تجزیه این دو کشور به دست تروریست ها را در سر می پرورانند.

آنکارا با ایجاد همپیمانی بین «داعش» و گروه‌های معارض سابق درعراق ، تاسیس دولت مورد نظر و حمایت خود و نیز تقسیم عراق را هدف قرار داده است و درسوریه نیز هدف اساسی خود را سرنگونی بشار اسد عنوان می کند.

سیاستی که به دنبال آن حمایت های مادی و معنوی ترکیه به سوی داعش و النصره سرازیر شد و اکنون شهروندان ترکیه ای تاوان آن را پس می دهند.

پربیننده ترین خبرها