تلاش‌های ولدالشیخ در یمن و کارشکنی‌های عربستان

جمعه 25 دی 1394 - 13:27

اسماعیل ولد الشیخ، فرستادۀ سازمان ملل به یمن، ضمن ابراز امیدواری به نزدیک بودنِ حصول گشایش در بحران یمن، گفت وگوهای خود در این زمینه را مثبت ارزیابی و از همکاری جنبش انصار الله تجلیل و قدردانی کرد.

خبرنگار شبکه العالم از صنعا گزارش داد، ولد الشیخ از آزادی دو خارجیِ بازداشت شده در یمن و عبدالرزاق الاشول و چهار تن از سیاستمداران و فعالان رسانه ای خبر داد. این در حالی است که جنگنده های عربستان، همچنان به بمباران مناطق مختلف یمن ادامه دادند و درگیری ها میان نیروهای یمنی و مزدوران هادی، نیز همچنان در استان الجوف ادامه دارد.

ولد الشیخ، پس از سفری پنج روزه به یمن، سرانجام هنگام ترکِ صنعا، در فرودگاه این شهر به خبرنگاران تاکید کرد که یمن، در شرایط دشواری است و همگان باید برای پایان بحران، همکاری کنند.

وی تاکید کرد در نشست هایی که با مسؤولان یمنی داشته است، اوضاع کنونی در صنعا،  خطرهای امنیتی و چالش های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی این مرحله را بررسی کرده و راه حل هایی برای بهبود اوضاع و برون رفت از بحران ارائه داده است.

در این میان، جنگنده های سعودی، همچنان به بمباران صنعا و دیگر استان های یمن ادامه دادند و مناطق النهدین، الشهران، الشملیه را به صورتی خشونت بار و بی هدف بمباران کردند به طوری که هدف نداشتن عربستان از حمله به شهرهای یمن، کاملاً نمایان شد.

"ولید المعافا" کارشناس امور بین المللی به خبرنگار شبکه العالم گفت: بمباران شدیدِ صنعا و دیگر استان های یمن نشان می دهد که بانک اهداف آل سعود خالی شده است و آن ها در مقابله زمینی در مارب و الجوف و دیگر استان ها شکست خورده اند. به ویژه که ارتش یمن و کمیته های انقلابی، به مزدوران این رژیم درسی فراموش نشدنی دادند.

در این میان، درگیری های کمیته های انقلابی با مزدوران عبدربه منصور، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، همچنان در کوه هیلان در مأرب و موقعیت های اطراف شهر الحزم مرکز استان الجوف ادامه دارد.

"سعاد الزبیدی" فعال سیاسی به خبرنگار شبکه العالم گفت: ارتش یمن، با روندی آرام، جنگ را پیش می برد، اما پیروزی از آنِ ماست زیرا پیشروی های مهمی صورت گرفته است و این در حالی است که نیروهای ما بدون پشتیبانی هوایی می جنگند، به همین سبب پیروزی ما در بسیاری از مناطق، پیروزی بزرگی به شمار می رود.

به نظر می رسد با ادامه حملات جنگنده های سعودی، ادامه گفت وگو مذاکره، سودی برای یمن نخواهد داشت.

26

پربیننده ترین خبرها