جنایت عربستان به وسیله بمب‌های خوشه‌ای در یمن + فیلم

يکشنبه 27 دی 1394 - 13:25

سازمان عفو بین الملل یک بار دیگر تأکید کرد شواهدی در دست دارد که نشان می دهد متجاوزان سعودی از بمبهای ممنوعه ساخت امریکا در حملات خون به مناطق مسکونی صنعا استفاده کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان عفو بین الملل به رغم تکذیب مکرر متجاوزان سعودی، تأکید کرده است که مدارکی در دست دارد که ثابت می کنند عربستان دوباره روی مناطق مسکونی صنعا بمب خوشه ای ریخته است.
این سازمان که مقر ان در نیویورک است اعلام کرده است که مدارک و اسنادی در دست دارد که اظهارات شاهدان عینی را که گفته اند جنگنده های سعودی در ششم ماه جاری بمبهای خوشه ای ساخت امریکا را بر سر مردم صنعا ریخته اند ثابت می کند.
گفتنی است در این حملات یک جوان شهید شد و تعدادی نیز مجروح شدند. این در حالی است که ترکشهای این بمبها در محله های اطراف منطقه معین که مورد حمله قرار گرفته، پراکنده شده است.
این سازمان در بیانیه خود با اعلام اینکه ائتلاف عربستان، تنها طرفی است در این جنگ که امکان فرو ریختن این بمبها  را از آسمان دارد خواستار توقف استفاده از این نوع بمبها شد. استفاده از این نوع بمبها طبق توافقنامه 2008 بین المللی ممنوع اعلام شده است.
گفتنی است واشنگتن و ریاض این توافقنامه را امضا نکرده اند.
همزمان، اهالی شهر مرزی باقم در استان صعده واقع در شمال یمن با آثار و پیامدهای استفاده عربستان از این نوع بمبها دست به گریبان هستند. جنگنده های سعودی کوشیده اند با استفاده از این نوع بمبها تعداد بیشتری از مردم بی گناه را به شهادت رسانده و بیشترین خسارت را به دارایی های آنها وارد کنند.
یک شهروند یمنی گفت: ما از انسانهای آزاده جهان و تمام سازمانها می خواهیم، به این مناطق بیایند تا با چشم خود استفاده دشمن از این سلاح و جنایات آن را در منطقه ببینند و ماهیت واقعی این دولت جنایتکار را بشناسند.
در همین راستا رسانه های جنگی یمن صحنه هایی را از آثار بر جای مانده از شکست نیروهای دشمن در منطقه "عقبه لودر" در استان بیضا در جنوب یمن پخش کردند.
یکی از اعضای کمیته های مردمی گفت: متجاوزان قبلا چنین درسی نگرفته بودند. جنازه های مزدوران گویای همین درس است ما هنوز هم درسهای تازه تری برای آنها داریم.
رسانه های جنگی یمن همچنین صحنه های دیگری از داخل پایگاه نظامی النشمه در عسیر واقع در جنوب غرب عربستان پخش کردند این تصاویر پس از تصرف این پایگاه و انهدام تعدادی از ماشین آلات نظامی دشمن در منطقه گرفته شدند. تصاویر مشابهی نیز از مواضع داخل شهر سعودی الربوعه منتشر شده است.
در این تصاویر، مواضع و ماشین آلات سعودی را زیر آتش ارتش و کمیته های مردمی نشان می دهد که رگباری از موشکها و گلوله های توپ، خسارات سنگینی به آنها وارد کرده است.
 

پربیننده ترین خبرها