نویسنده عرب: سیاست ایرانی ها دردانشگاههای عربی تدریس شود

نویسنده عرب: سیاست ایرانی ها دردانشگاههای عربی تدریس شود
چهارشنبه 30 دی 1394 - 20:35

خانم "لؤلؤه غازی" یکی از نویسندگان عرب با انتشار مقاله ای منطق و سیاست های ایران را منحصربفرد ، سنجیده و درست توصیف کرد که باید در دانشگاه ها آموزش داده شود.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم این نویسنده فلسطینی در مقاله خود خاطرنشان کرده است؛ همانگونه که می دانیم، همه کشورهای عربی مشکلات و گرفتاری هائی دارند و دولت های ناکارآمد این کشورها در عالمی بجز عالم دیگران سِیْر مي كنند و آلام ملل فلسطین ، سوریه ، لیبی و یمن پایانی ندارد .
در این میان آنچه قابل توجه است ، منطق و سیاست های ایران است. بی شک ایران کشوری متکی به خود و روی پای خود ایستاده است و  سیاست هائی کاملاً متفاوت از سیاست های دیگر کشورهای منطقه خصوصاً کشورهای عربی درپیش گرفته است. منطق ایران منطقی منحصر بفرد و مبتنی بر مذاکره با مخالفان و متخاصمان است و مذاکراتش کاملاً پخته و سنجیده است و من معتقدم که مذاکره کننده ایرانی پیشاپیش از افکار طرف مقابل خود چه دوست چه دشمن آگاه است و هرگز از بیان دیدگاه های خود خسته و دلسرد نمی شود هر چه دیدگاهش مغایر با دیدگاه های همه طرف های مقابلش باشد، با درایت و تیزبینی جواب طرف های مقابلش را می دهد و با جواب های خود دیگران را مات و مبهوت می کند. 
منطق ایران باید در دانشگاه های جهان آموزش داده شود و این واقعیتی است که هیچ گزافه گوئی در آن نیست زیرا منطق و سیاست های ایران مبتنی بر دقت، برنامه و دست یابی به نتایج مطلوب با صبر و بردباری است. تحریم اقتصادی و بحران های مالی ایران نشان داد که این کشور هر چقدر هم که زمان تحریم و بحران هایش طولانی باشد و دشمنانش از هرطرف هجوم بیاورند، باز می تواند با سرعت و قدرت دوباره روی پای خود بایستد و به اذعان دشمنانش خود را به صفوف کشورهای برتر برساند.

لولوغازی:منطق سنجیده و درست ایران یادآور توانائی فیلسوفی به نام ابن رشد در حل پیچیده ترین مساله فلسفه یعنی مساله قضاء و قدر است.


منطق سنجیده و درست ایران یادآور توانائی فیلسوفی به نام ابن رشد در حل پیچیده ترین مساله فلسفه یعنی مساله قضاء و قدر است. 
منطق ایران از همه لحاظ متفاوت و متمایز است و ما عربها باید اذعان کنیم که منطق ایرانی ها هم انعطاف پذیر و هم غیرقابل خدشه است و ایرانی ها دیپلماتیک و با شایستگی تمام مذاکره می کنند و منطقی را درپیش می گیرند که با منطق ما عرب ها هیچ سنخیتی ندارد. ایرانی ها در منطق و سیاست های خود هرگز دچار تزلزل و تردید نمی شوند و نیازی ندارند که کسی آنها را در مذاکره راهنمائی کند بلکه خود را با سختی ها سازگار می کنند و از این سختی ها پلکانی برای ترقی می سازند و می توانند موانع و مشکلات را پشت سر بگذارند.
منطق ایران منطقی مستحکم است و تجارب زیادی را پشت سر گذاشته است و هر روز چیز جدیدی به ما عرب ها می آموزد منطقی که باید بیش از این بررسی شود.

پربیننده ترین خبرها