روایت شاهدان از حمله تروریستی در الاحساء + فیلم

شنبه 10 بهمن 1394 - 09:42

حمله تروریستی به مسجدی در الاحساء در شرق عربستان هنگام نماز ظهر 5 شهید و 18 زخمی برجا گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این حمله تروریستی علیه نمازگزاران در مسجد امام رضا (ع) در منطقه محاسن شهر الاحساء روی داد. حال 5 زخمی وخیم گزارش شده و آسیب هایی نیز به مسجد وارد شده است.

یکی از شاهدان این حمله تروریستی به خبرنگار العالم گفت: من در مسجد بودم . وضعیت بسیار وحشتناک بود . شش تروریست به مسجد حمله کردند که 2 نفر از آنها متواری هستند. تروریست ها ابتدا مواد منفجرۀ همراهِ خود را نزدیک در مسجد منفجر کردند و به یک گشتی امنیتی حمله کردند و 2 نظامی را کشتند .

یکی دیگر از شاهدان اظهار داشت: تروریست ها از طریق خانه ای که نزدیک مسجد امام رضا (ع) بود، به این مسجد وارد شده بودند. 
یکی از شاهدان هم تأکید کرد: جوانی به نام ابوحیدر حسین البدر برای جلوگیری از حمله تروریست ها به نمازگزاران جان خود را فدا کرد، و شهید شد و شهادت قهرمانانۀ وی یادآور شهادت عبدالجلیل الاربش در مسجد امام حسین (ع) در شهر الدمام است . الاربش یک تروریست را که با تفنگش به سوی دیگران تیراندازی می کرد ، گرفت و در درگیری با این تروریست جان خود را از دست داد .
یکی از شاهدان نیز خاطرنشان کرد: تروریست هایی که به مسجد امام رضا (ع) حمله کردند، 3 نفر بودند و برخی نیز گفته اند که تعداد آنها بین 5 نفر تا 6 نفر بود. یکی از این تروریست ها کمربند انفجاری به خود بسته بود و دو تروریست دیگر پشت سر وی با تفنگ حرکت می کردند .
به گفته یکی از شاهدان، نگهبانان مسجد امام رضا (ع) هنگامی که متوجه نزدیک شدن تروریست ها شدند ، وارد مسجد شدند و در را بستند و تروریست ها شروع به تیراندازی کردند تا وارد مسجد شوند ولی نتوانستند. اولین تروریست خود را منفجر کرد تا بقیه تروریست ها وارد مسجد شوند، و پس از اینکه در باز شد، دومین تروریست وارد مسجد شد و شروع به تیراندازی به سوی نمازگزاران کرد ولی خوشبختانه خشاب تفنگش خالی شد و تلاش کرد که خشاب دیگری را جایگزین آن کند ولی نگهبانان به وی حمله کردند و او را گرفتند و در همین هنگام یک گشتی امنیتی به مسجد نزدیک شد و سومین تروریست به سوی گشتی تیراندازی کرد سپس گریخت. 
اسامی شهدا : ابوحیدر حسین البدر،ابوواصل السیافی ،فؤاد الممتن ، محمد الممتن و یک نمازگزار هم مدتی بعد به جمع چهار شهید قبلی پیوست.
 
 

پربیننده ترین خبرها