جنجالی شدن ماجرای تیراندازی پليس ترکیه به مردم

سه شنبه 13 بهمن 1394 - 11:48

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، با اشاره به فیلم منتشر شده از تیراندازی نیروهای ترکیه به مردم در یکی از شهرهای این کشور، تحقیق درباره این موضوع را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "زید رعد الحسین" کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از ترکیه خواست تا درخصوص کشته شدن شهروندان بی پناه به دست نیروهای ترکیه در شهر سیزری تحقیق کند.
زید الحسین این حادثه را که در آن 10 نفر نیز زخمی شدند، "بسیار شوک برانگیز" توصیف کرد.
وی گفت: از مسؤولان ترکیه می خواهم که به حقوق شهروندان در عملیات امنیتی خود احترام بگذارند. تیراندازی به شهروندان بی پناه به طور قطع جنایت است.
این مسؤول سازمان ملل همچنین نگرانی خودش را درباره برخی خبرها درخصوص بازداشت فردی که حوادث شهر سیزری را فیلم برداری کرده بود، ابراز داشت.
وی تصریح کرد: اهمیت دارد که تحقیقات فراگیر و مستقل و سالم درباره این حوادث و هرگونه حادثه دیگری که به زخمی یا کشته شدن غیرنظامیان منجر می شود، انجام گیرد.
ارتش ترکیه 20 ژانویه عملیاتی نظامی را در شهر کردنشین سیزری برای یافتن عناصر گروه مسلح "پ.ک.ک" انجام داد که در جریان آن 10 نفر زخمی شدند.
فیلم منتشر شده از حوادث شهر سیزری در اینترنت تصاویر تیراندازی نیروهای امنیتی به سمت کسانی را نشان می دهد که در میان سر و صدا و انفجار به سوی آمبولانس برده می شوند. این گروه که هدف تیراندازی قرار گرفت، برای نجات دیگرانی که در درگیری ها زخمی شده بودند، تلاش می کردند.
این ناآرامی ها چند روز بعد از کشته شدن 20 فرد مسلح کرد بدست نیروهای امنیتی ترکیه در شهر دیاربکر در نزدیک شهر سیزری روی داد. سه نظامی ترکیه نیز در حمله عناصر مسلح کشته شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها