رای الیوم:

تل آويو سیسی را "قهرمان اسرائیل" می داند

تل آويو سیسی را
سه شنبه 13 بهمن 1394 - 12:22

روزنامه رای الیوم به گرمی روابط بین حکومت عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و نوشت که تل آویو، السیسی را "قهرمان اسرائیل" و وجودش در قدرت را بهترین ساختار برای تامین منافع راهبری این رژیم توصیف می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "اندراوس" در مطلبی در سایت روزنامه رای الیوم نوشت:
ماه عسل بی قاهره و تل آویو همچنان ادامه دارد و به گفته منابع رسمی اسرائیل، روابط بین دوطرف بویژه در زمینه امنیتی به اوج خود رسیده است.
این منابع افزودند که نزدیکی روابط مصر و اسرائیل در حال حاضر در سطح  وزارت خارجه و سفارت اسرائیل در قاهره به طور فشرده در جریان است. این اقدام بیانگر اهتمام دوطرف به بازگشت روابط به دوره قبل از انقلاب 25 ژانویه یعنی دوره حکمرانی حسنی مبارک رئیس جمهور اسبق مصر است که اسرائیل وی را یک سرمایه راهبردی می دانست.
این منابع سیاسی در تل آویو خاطرنشان کردند: نزدیکی روابط سیاسی با افزایش تماس های امنیتی و هماهنگی فشرده اطلاعاتی بین دوطرف مرتبط است، بنا به تمایل مصر برای از سرگیری روابط همکاری با تل آویو صورت می گیرد؛ و سیسی مشکلی در استقبال از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در قاهره در آینده ندارد. سیسی در عین حال شرط کرده است که این دیدار با اعلام روند جدید مذاکرات اسرائیل و فلسطینی ها یا دستکم ارایه چیزی همراه باشد که افکار عمومی را درخصوص مسئله فلسطین و توقف اقدامات تحریک آمیز در کرانه باختری راضی کند.
این منابع گفتند: مسؤولان وزارت خارجه اسرائیل در روزهای گذشته برای دیدار با مسؤولان مصری سفری به قاهره داشتند. این سفر در چارچوب دستیابی به توافقی صورت گرفت که براساس آن، شرکت برق اسرائیل از دریافت غرامت مالی براساس حکم دادگاه بین المللی، صرف نظر می کند و در مقابل واردات گاز از اسرائیل و صادرات آن از بنادر خود به اروپا را تقویت می کند.

پربیننده ترین خبرها