فیلم گلوله باران خاک سوریه توسط ترکیه

سه شنبه 13 بهمن 1394 - 21:18

العالم - وزارت دفاع روسیه، از دریافت اسنادی خبر داد که ثابت می کند ترکیه، با توپ های سنگین، مناطق سوری را گلوله باران می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " ایگور کوناشینکوف" سخنگوی وزارت دفاع روسیه، روز دوشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که روسیه، ویدئویی از ستاد کل نیروهای سوری دریافت کرد که ثابت می کند در آن سوی یکی از موانع مرزی سوریه و ترکیه، توپ های متحرکِ سنگین کار گذاشته شده اند.

وی همچنین تاکید کرد که وزارت دفاع روسیه از مخالفان سوری، ویدئویی دریافت کرده است که در خصوص گلوله باران اراضی سوریه است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: این مدارک، اسنادی غیرقابل انکار است که ثابت می کند نیروهای مسلح ترکیه، با استفاده از توپخانه سنگین، مناطق مرزی سوریه را گلوله باران می کند.

کوناشنکوف، سپس از نمایندگان ناتو و پنتاگون خواست، به این اقدام ترکیه واکنشی فوری نشان دهند تا ترکیه به عواقبِ این اقدامِ خود بیندیشد.

این مسئول نظامی روس در ادامه یادآور شد که از چندی پیش، همه هواپیماهای روسی، ماموریت های خود در حریم هوایی سوریه را با پشتیبانی جنگنده های روسی و سوری و همچنین سامانه های پیشرفتۀ دفاع هوایی نظیر موشک های اس-400 انجام می دهند.

قابل ذکر است که جنگنده های سوخو 35 اسِ روسیه، که از قدرت مانورِ بسیار بالا برخوردارند، از هفته گذشته، شرکت در ماموریت های جنگی در پایگاه هوایی حمیمیم را آغاز کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها