واشنگتن پست: داعش دیگر قوی نیست

واشنگتن پست: داعش دیگر قوی نیست
دوشنبه 19 بهمن 1394 - 12:20

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست داعش را گروهکی توصیف کرد که قدرت و توان خود را از دست داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، واشنگتن پست با انتشار گزارشی مستند به گفته های کارشناسان و تحلیل گران نوشت: داعش، دیگر آن گونه که در گذشته بود، قدرت عظیمِ میدانی به شمار نمی رود. شکست های اخیری که داعش در میدان های جنگ متحمل شده است، نشان می دهد که ارتش داعش به گروهی شبه نظامی تبدیل شده است که مشکلات مالیِ آن روز به روز افزایش می یابد و فرار از ارتش داعش رو به افزایش است و شمار جنگ جویانِ داعشی نیز هر روز کمتر می شود.

"ژاکوب شاپیرو" کارشناس متخصص در امور داعش در دانشگاه پرینکتون گفت: این مشکلاتی که داعش با آن ها مواجه است، نشان می دهد که این گروه پایدار نخواهد ماند.

وی افزود: تا یک سال پیش، به داعش به عنوان قدرتی ویرانگر، ثروتمند و سازمان یافته نگریسته می شد که هزاران جنگ جوی با انگیزه دارد، و داعش با این ویژگی ها توانست با سرعتی باور نکردنی و با وحشی گری، نیروهای رقیب خود را در عراق و سوریه زیر پا بگذارد، اما در ماه های اخیر، داعش پسرفت کرده است.

به نوشتۀ واشنگتن پست، حملات هوایی، خسارت های سنگینی به زیرساخت های نفتی داعش وارد کرد و به یکی از منابع درآمد اصلی این گروه ضربه ای اساسی زد. از دست دادن اراضی اشغال شده نیز این گروه را از مالیاتی که از مردم می گرفت، محروم ساخت. همه این ها سبب شد که داعش، حقوق جنگ جویان خود را کاهش دهد.

مسؤولان نظامی آمریکایی ارزیابی کردند که داعش، دستکم 40 درصد اراضی که در عراق اشغال کرده بود، و 20 درصد از اراضی اشغال شده در عراق را از دست داده است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها