مفتی کل عربستان: صفوی‌ها را متوقف کردیم!

مفتی کل عربستان: صفوی‌ها را متوقف کردیم!
چهارشنبه 21 بهمن 1394 - 14:44

پس از 11 ماه حملات مستمر و مرگبار عربستان به یمن و کشتار مردم این کشور، مفتی کل سعودی برای توجیه شکستها در این حملات بی نتیجه و جنایات حکام سعودی مدعی شد که عربستان با این حملات توانست "صفوی"ها را متوقف کند!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه سعودی "الحیات" چاپ لندن، "عبدالعزیز آل الشیخ" با بیان این موضوع مدعی شد که پادشاه عربستان عملیات "عاصفه الحزم" (طوفان قاطعیت) را برای "دفاع از عقیده اسلامی" در مقابل "نفوذ صفوی" آغاز کرد.
آل الشیخ در جمع مبلغان و علمای سعودی مهمان در جشنواره "الجنادریه" مقابله با اینگونه اقدامات از طریق محافظت از عقاید و دفاع از آنها را خواستار شد.
این ادعای مفتی کل عربستان درحالی مطرح می شود که این کشور با گذشت 11 ماه از آغاز حملات گسترده به یمن، نه تنها نتوانسته به اهداف اعلام شده و ادعایی خود دست یابد، بلکه حتی با وجود برخورداری از پشتیبانی همپیمانان منطقه‌ای و کمکهای تسلیحاتی غرب، نتوانسته کاری در مقابل نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن پیش ببرد، و این نیروها بارها شکستهای سنگینی را به عربستان وارد کرده‌اند.
عربستان سعودی برای جبران این شکستها در حملات تجاوزکارنه خود به یمن مناطق مسکونی و زیرساختها و حتی مدارس، بیمارستانها، مساجد و آثار باستانی را هدف قرار می دهد. در این حملات هزاران یمنی شهید و یا مجروح شده اند. عربستان برای تشدید فشارها بر مردم یمن، این کشور را به صورت همه جانبه تحت محاصره قرار داده است.

پربیننده ترین خبرها