سخنان لاوروف درباره نشست گروه حمایت از سوریه در مونیخ

سخنان لاوروف درباره نشست گروه حمایت از سوریه در مونیخ
جمعه 23 بهمن 1394 - 17:26

العالم - وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که در نشست اخیر گروه حمایت از سوریه در مونیخ مساله تصمیم عربستان برای اعزام نیروی زمینی به سوریه یا وادار این کشور به انصراف از تصمیم خود بررسی نشد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرگئی لاوروف امروز جمعه در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره امکان انصراف عربستان از تصمیم خود برای اعزام نیروی زمینی به سوریه گفت: این مساله در نشست مونیخ بررسی نشد؛ ولی من نمی توانم بگویم که چه کشورهائی مصمم به اعزام نیروی زمینی به سوریه هستند و چه نیروهائی اعزام خواهند شد و به کجا اعزام خواهند شد.

احمد عسیری سخنگوی ائتلاف عربستانی تجاوز به یمن دیروز پنجشنبه اعلام کرد: تصمیم عربستان برای اعزام نیروی زمینی به سوریه با هدف مبارزه با داعش تصمیمی قطعی است.

لاوروف همچنین از توافق روسیه و آمریکا برای آغاز همکاری نظامی با یکدیگر در سوریه خبر داد و گفت: ما امیدواریم که این توافق باعث تشکیل جبهه ای واحد برای مبارزه با تروریسم شود.

وزیرامورخارجه روسیه از تداوم عملیات ضد تروریستی روسیه در سوریه خبر داد و افزود : روسیه به همکاری نظامی خود با دولت سوریه ادامه می دهد. 

یکی از اعضای هیأت اعزامی روسیه به کنفرانس امنیتی مونیخ پیشتر اعلام کرده بود که لاوروف امروز با عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان در حاشیه کنفرانس دیدار می کند.

کشورهای عضو گروه حمایت از سوریه در نشست خود در مونیخ طرحی را درباره آغاز آتش بس ، تأمین نیازهای مردم و برگزاری انتخابات تصویب کردند.

قرار است که لاوروف امروز با تمام سلام نخست وزیر لبنان و عبدالله دوم پادشاه اردن نیز دیدار کند.

214-9

پربیننده ترین خبرها