کشته شدن 49 زندانی مکزیکی در 43 دقیقه+فیلم

جمعه 23 بهمن 1394 - 21:44

العالم - درگیری شدید میان زندانیان شهر "مونتری" در شمال شرق "مکزیک" در آستانه سفر "پاپ فرانسیس" به کشته شدن 49 نفر و زخمی شدن 12 تن انجامید.

"لئون خمه رودریگز" فرماندار ایالت "نوئوو لئون" گفت، دو گروه تبهکار رقیب که همگی عضو باند "زیتا" بودند در زندان "توپو چیکو" به مدت 43 دقیقه با یکدیگر درگیر شدند که به آتش سوزی در زندان انجامید وکنترل اوضاع توسط نیروهای امنیتی 90 دقیقه به طول انجامید.

به گزارش شبکه خبری العالم، وی با اشاره به اینکه تهبکاران زندانی از سلاح سرد در درگیری استفاده کردند، افزود، این زندان به عنوان قدیمی ترین زندان منطقه سه هزار و هشتصد زندانی یعنی دو برابر گنجایش خود زندانی پذیرفته است.

نزدیکان زندانیان که خشمگین بودند با تجمع در برابر زندان خواستار کسب اطلاعات درباره آنان شدند تا اینکه مسئولان برای مدتی کوتاه به آنان اجازه ورود دادند.  

مونتری مرکز ایالت نوئوو لئون نهمین شهر بزرگ کشور و مرکز تجاری در شمال مکزیک است كه جایگاه دوم از نظر ثروت در کشور مکزیک و جایگاه شصت و سوم در میان شهرهای تجاری جهان دارد.

این شهر تا همین اواخر یکی از بی خطرترین شهرهای آمریکای لاتین بود؛ اما به تازگی به نقطه مهم درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر در مکزیک تبدیل شده است. 

206-9 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها