نافرمانی مدنی دربحرین/ مغازه ها تعطیل شد+تصاویر

نافرمانی مدنی دربحرین/ مغازه ها تعطیل شد+تصاویر
شنبه 24 بهمن 1394 - 11:21

العالم - مردم بحرین همزمان با سالگرد انقلاب این کشور با شعار " نافرمانی مدنی النمر" مغازه ها و مراکز تجاری را به تعطیلی کشاندند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، دردومین روز آغاز نافرمانی مدنی امروز( شنبه) هم مغازه ها و مراکز تجاری در بیشتر مناطق این کشور از جمله ستره ، السنابس، الدیه ، المعامیرتعطیل است.

مردم بحرین دیروز(جمعه) با برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز برنامه نافرمانی مدنی را آغاز کردند.

گروه های مخالف بحرین مردم را به برگزاری تظاهراتی به نام " نافرمانی مدنی النمر" در همه شهرها، مناطق و روستاهای این کشور به مناسبت پنجمین سالگرد انقلاب فراخوانده اند.

در تظاهرات نخستین روز نافرمانی مدنی منطقه النویدرات شاهد درگیری تظاهرکنندگان و نیروهای نظام حاکم آل خلیفه بود که از گلوله های گازی و اشک آور استفاده کردند.

شهرهای سار، سنابس، المصلی، مقابه، البلاد القدیم، المرخ، النبی صالح، بنی جمره، ابوقوه و الکوره نیز شاهد تظاهرات مردمی بود.

برنامه نافرمانی مدنی تا روز یکشنبه چهاردهم فوریه که سالگرد آغاز انقلاب بحرین است، ادامه می یاید.

مردم بحرین، پس از شهادت آیت الله شیخ نمر باقر النمر، عالم شیعه عربستانی به دست نظام آل سعود، فعالیت های گسترده ای را در محکومیت این جنایت برگزار کرده اند  و در آستانه سالگرد انقلاب خود فعالیت هایشان به این مناسبت را با نام آیت الله نمر نامگذاری کردند تا بدین وسیله بربه فراموشی نسپردن جنایات آل خلیفه و حامی آن آل سعود عربستان تأکید کنند. 

از سال 2011 تاکنون رژیم آل خلیفه با همراهی و همکاری نظامیان عربستانی به سرکوب گسترده تظاهرات مسالمت آمیز و کشتار و زندانی کردن مردم پرداخته و به هیچیک از خواسته های انقلابیون بحرینی توجه نکرده است.

 

 9

پربیننده ترین خبرها