سازمان ملل: یمن، دچار فاجعه انسانی شده است

سازمان ملل: یمن، دچار فاجعه انسانی شده است
چهارشنبه 28 بهمن 1394 - 13:12

شورای امنیت سازمان ملل به درخواست روسیه، جلسه ای فوق العاده را برای رایزنی درخصوص اوضاع انسانی در یمن تشکیل داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "استیون اوبراین" قائم مقام دبیرکل امور بشردوستانه و هماهنگ کنندۀ امدادرسانی فوق العاده، مقابله با فاجعه انسانی را که روز به روز ابعاد گسترده تری از آن فاش می شود، خواستار شد و بر ضرورت قانع کردن طرف های درگیر به تعهدات بین المللیشان تاکید کرد و فراهم کردن زمینۀ کمک رسانی بی قید و شرط به همه جای این کشور را خواهان شد و ازسرگیری گفت وگوهای صلح و توافق آتش بس را درخواست کرد.

هماهنگ کنندۀ امور انسان دوستانه، سپس اعلام کرد که سازمان ملل، طی دو روز آینده، طرحی برای برآوردن نیازهای بشردوستانه در یمن در سال جاری میلادی اجرا خواهد کرد. این طرحِ 1.8 میلیارد دلاری، به منظور رسیدگی به نیازهای اولیه و مهمِ همه استان های یمن خواهد بود.

اوبراین تاکید کرد: جنگ در یمن، به کشته شدن و نابودی غیرنظامیان منجر شده و مصیبتی بی پایان را سبب شده و به ویرانی خانه ها و نابودی جامعه و زیرساخت های غیرنظامی و اساسی این کشور منتهی شده است. بمباران شهرهای این کشور که از سال 2015 آغاز شده است، به کشته شدن بیش از 6 هزار تن انجامیده است که 700 تن از آنان کودک بودند. 35 هزار تن نیز در این بمباران زخمی شده اند.

هماهنگ کنندۀ امور انسان دوستانه افزود: جنگ در این کشور، 2.7 میلیون تن از شهروندان یمن را به فرار از خانه هایشان واداشت و 7.6 میلیون نفرِ دیگر نیز در شرایطی مصیبت بار زندگی می کنند که از این تعداد دو میلیون نفر کودک هستند.

205-8

پربیننده ترین خبرها