نقش دولت عدالت و توسعه در انفجار آنکارا

جمعه 30 بهمن 1394 - 14:48

ترکیه(العالم) – محافل سیاسی ترکیه‌ای، سیاست های حزب حاکم "عدالت و توسعه" را دلیل بحران و خلل امنیتی این کشور و انفجار اخیر در آنکارا می دانند.

خبرنگار شبکه العالم از آنکارا گزارش داد، مردم ترکیه تروریسمی که این کشور را فرا گرفته محکوم نموده، و از دولت این کشور همکاری با نظام سوریه به منظور مبارزه با تروریسم را خواستار شدند.
ناظران معتقدند نفوذ به مربع امنیتی در مرکز پایتخت ترکیه به خاطر ضعف امنیتی و همچنین درنتیجه سیاست دولت حزب عدالت و توسعه در زمینه حمایت از تروریسم در سوریه و منطقه است.
عده ای نیز آن را یک اقدام اطلاعاتی حساب شده به هدف به چالش کشیدن ارتش ترکیه می دانند که با انجام عملیات زمینی در سوریه مخالفت نمود. 
"اردوغان کاراکوش" ژنرال بازنشسته ارتش ترکیه و رییس جمعیت افسران بازنشسته به خبرنگار شبکه "العالم" گفت: اتهام "داود اوغلو" به سوریه درباره اجرای عملیات تروریستی بسیار اشتباه بوده و نباید به این شیوه صحبت نمود. 
وی افزود: اگر دولت ترکیه در زمینه مبارزه با تروریسم جدی بود باید با دولت سوریه در این زمینه همکاری می کرد، رسیدن تروریست ها به قلب آنکارا و انجام اقدام تروریستی در مرکز مربع امنیتی که مرکز فرماندهی نیروهای دریایی، هوایی و ستاد ارتش در آن می باشد نشانه ضعف شدید امنیتی است. 
مردم ترکیه با تظاهرات در خیابان تروریسم مورد حمایت آمریکا را رد و تاکید نمودند که در دام دولت ترکیه نمی افتند که هدفش سوق دادن آنان به حمایت از سیاستش در زمینه کشتار در منطقه است و به هیچ عنوان تمایلی به ورود به جنگ با کشورهای همسایه را ندارند.  
"عثمان یلماز" رییس شعبه حزب "وطن" در آنکارا به خبرنگار العالم گفت: همه می دانند آمریکا در ورای عملیات تروریستی نزدیک ستاد ارتش ترکیه بوده است، پس هر شخصی که خواستار تجزیه منطقه به ویژه سوریه است اقدام به عملیات تروریستی نموده است.
یلماز افزود: دولت عدالت و توسعه مرتکب اشتباه عظیمی در سیاست هایش شده و نمی تواند بگوید با تروریسم می جنگد در حالی که در صف مخالفین سوری است.   
مردم ترکیه معتقدند، خلل امنیتی در ترکیه به خاطر سیاست های عدالت و توسعه بوده و تنها راه مبارزه با تروریسم همکاری و هماهنگی با دولت سوریه است. 
آنان می گویند، بحران های امنیتی ترکیه به خاطر سیاست های دولت ترکیه در زمینه حمایت از تروریسم در سوریه است که به همین دلیل باید فورا این سیاست را متوقف کنند چون تروریسم در حال وارد شدن به ترکیه است.
206-8

 

پربیننده ترین خبرها