ادعای جدید عربستان علیه ایران

ادعای جدید عربستان علیه ایران
شنبه 1 اسفند 1394 - 10:50

درسایه اتهامات فراوان مطرح شده علیه عربستان به دلیل دخالت در امور دیگر کشورها و جنگ افروزی در منطقه، وزیر امور خارجه سعودی بار دیگر برای فرافکنی و فرار از این اتهامات، ادعاهای جدیدی را علیه ایران مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عادل الجبیر" در گفت وگو با مجله آلمانی "اشپیگل" درباره اختلافات با ایران مدعی شد: "ریاض برای ایجاد بهترین روابط با تهران تلاش می‌کند اما این ایران است که از انقلاب سال 1979 میلادی سیاستی طایفه‌ای را در دستور کار خود قرار داده و برای صدور انقلاب خود تلاش کرده و در امور همسایگانش دخالت کرده است. ایران برخی جرایم را علیه دیپلماتها و سفارتخانه ها مرتکب شده است. ایران همچنین مسؤول برخی حملات تروریستی در عربستان و قاچاق مواد منفجره و مواد مخدر به داخل عربستان است. این ایران است که همچنین شبه نظامیان را در عراق، پاکستان، افغانستان و یمن به منظور برهم زدن ثبات این کشورها به حرکت واداشته است".
وی در واکنش به اتهامات مطرح شده علیه نظام عربستان به دلیل حمایت از گروه های تروریستی در منطقه و دنیا، مدعی شد: "عربستان رابطه‌ای با گروه القاعده یا جبهه النصره ندارد. عربستان درقبال تروریسم تسامح به خرج نمی‌دهد، بلکه این گروهها و حامیان آنها را مورد پیگرد قرار می دهد".
الجبیر همچنین ادعا کرد که تفکر وهابیت و ایدئولوژی گروه داعش هیچ ارتباطی با هم ندارند!
الجبیر بار دیگر موضع کشورش در قبال سوریه را تکرار کرد و با چشم بستن به تحولات جاری در منطقه و تغییر موازنه قوا به زیان ریاض، از لزوم کنار رفتن بشار اسد رئیس جمهور سوریه با فرایند سیاسی یا گزینه نظامی سخن راند.
وی همچنین اظهارات اخیر "دیمیتری مدودف" نخست وزیر روسیه درباره وقوع جنگ جهانی سوم درسایه درگیری در سوریه را به زعم خود غیرواقعی دانست و گفت: "اوضاع در سوریه وضعیت خطرناکی به خود گرفته است اما این به معنای نزدیک بودن جنگ جهانی سوم نیست."
وی بدون توجه به پایداری پنج ساله ارتش سوریه و هم پیمانانش و پیروزیهای چشمگیر اخیر ارتش سوریه درسایه پشتیبانی هوایی روسیه و تغییر ریشه ای موازنه قوا در سوریه، مدعی شد: "ارتش سوریه نتوانست از نظام این کشور حمایت کند و از ایران و نیروهای شیعه نظیر حزب الله درخواست کمک کرد، و با این وجود نظام سوریه نتوانست پایداری کند لذا از روسیه کمک گرفت و اما روسیه نیز نخواهد توانست نظام سوریه را نجات دهد".
الجبیر همچنین در اظهاراتی که آشکارا بیانگر تهدیدی علیه روسیه است، از آمادگی کشورش برای ارسال موشک های زمین به هوا برای گروه های مسلح در سوریه خبر داد و گفت: "این موشکها و می‌تواند مانند افغانستان توازن قدرت را به نفع آنان تغییر دهد."

6-8

پربیننده ترین خبرها