راز حملات آمریکا در لیبی چیست؟+ فیلم

شنبه 8 اسفند 1394 - 23:14

تونس، (العالم)- باوجود ادعای طرف‌های آمریکایی که حملات این کشور به مواضع تروریست ها در صبراته لیبی، را باعث نجات تونس از توطئه‌های تروریستی می‌پندارند، برخی تحلیلگران این حملات را نوعی تسویه حساب و بی‌ارتباط با تونس می‌دانند.

به گزارش خبرنگار العالم در تونس، این کشور به تازگی شاهد تحرکات سیاسی و نظامی فشرده ای برای تامین امنیت مرزهای خود در برابر هرگونه اقدام نظامی احتمالی یا نفوذ افراد مسلح در سایه گسترش نفوذ عناصر داعش و شکنندگی اوضاع امنیتی لیبی است.
بر اساس این گزارش، با وجود این که آمریکایی ها ادعا می کنند که حملات این کشور به مواضع تروریست های مستقر در صبراته لیبی که اغلب تونسی هستند، باعث نجات تونس از دست این تروریست ها شده است، برخی کارشناسان، این حملات را تنها تسویه حساب با عناصری می دانند که در هدف قرار دادن اهداف آمریکایی ها دست دارند و می گویند که این حملات هیچ ربطی به حمایت از امنیت تونس ندارد.
"خالد الغویل" فعال سیاسی لیبیایی در این خصوص به العالم گفت: حملات آمریکایی ها به تروریست ها در صبراته تسویه حساب بین آمریکا و کسانی است که به سفارت و مدرسه آمریکایی ها در لیبی حمله کردند و در قتل سفیر آمریکا در بنغازی دست داشتند.
"محمد صالح الحیدری" سرهنگ بازنشسته ارتش تونس نیز در گفت وگو با العالم گفت: باید از ارتش تونس با تمام توان حمایت کنیم، باید تعداد نیروهای ارتش تونس به حدود 40 هزار نفر بیشتر از نیروهای کنونی برسد تا بتواند به طور کامل از خاک تونس در برابر تهدیدهای خارجی و پیامدهای احتمالی دخالت طرف های خارجی در لیبی، پاسداری کند.
"ولید الوقینی" از مشاوران وزارت کشور تونس نیز در گفت وگو با العالم تصریح کرد که، از زمان مطرح شدن حمله نظامی احتمالی در لیبی و نگرانی از گسترش نفوذ داعش و دیگر گروه های تروریستی در شمال آفریقا، دستگاه دیپلماسی این کشور تحرکات خود را تسریع کرده است.
7- 213 - 201
 

پربیننده ترین خبرها