علل ناکامی بحرین در تصدی ریاست فیفا

علل ناکامی بحرین در تصدی ریاست فیفا
يکشنبه 9 اسفند 1394 - 14:16

العالم - سلمان بن ابراهیم آل خلیفه شاهزاده خاندان سلطنتی حاکم بحرین که به شکنجه گر بحرینی هم معروف شده است، از دستیابی به آرزوی ریاست فیفا ناکام ماند.

به گزارش سایت مرآة البحرین ؛ سلمان در انتخابات ریاست فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا) از رقیب سوئیسی خود جانی اینفانتینو شکست خورد. شاهزاده اردنی به نام علی بن الحسین نیز در دور اول انتخابات آرای فدراسیون های فوتبال 27  کشور را به دست آورد و از سلمان پیش افتاد که از مجموع این 27 فدراسیون 23 فدراسیون در دور دوم به اینفانتینو رأی دادند.
مساله جالب انتخابات ریاست فیفا اینجاست که فدراسیون های فوتبال 2 کشور عرب حاشیه خلیج فارس به سلمان رأی ندادند.  
منبعی در فدراسیون فوتبال کویت که خواستارعدم افشای نامش شد، اعلام کرد: فدراسیون های امارات و عمان به سلمان رأی ندادند زیرا فدراسیون امارات به شاهزاده اردنی و فدراسیون عمان نیز به اینفانتینو رأی داد و فدراسیون کویت هم به دلیل تعلیق عضویت از مشارکت در انتخابات محروم شده بود. 
این منبع کویتی افزود: سلمان در انتخابات ریاست فیفا که در شهر زوریخ سوئیس برگزار شد، فقط آرای دو کشور عرب حاشیه خلیج فارس را به نام عربستان و قطر به دست آورد.
سلمان بن ابراهیم آل خلیفه هم اکنون رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا است.
منبع کویتی افزود: امارات به سلمان رأی نداد زیرا سلمان را یکی از دوستان شیخ احمد الفهد می داند در حالی که امارات از شیخ الفهد نفرت دارد و به همین دلیل به شاهزاده اردنی رأی داد.
سلمان در مصاحبه های خود اعلام کرد که علت باختش در انتخابات ریاست فیفا عمل نکردن برخی کشورها به وعده خود بود زیرا چند کشور وعده داده بودند که به سلمان رأی بدهند ولی خلف وعده کردند. علی بن خلیفه آل خلیفه رئیس فدراسیون فوتبال بحرین نیز در مصاحبه با شبکه ورزشی " الکأس" گفته سلمان را تأیید کرد.
شکست سلمان بن ابراهیم آل خلیفه در انتخابات ریاست فیفا یک روی سکه است؛ ولی روی دیگرآن را باید از مخالفان و کارشناسان بحرینی شنید .
"عبدالهادی خلف" استاد جامعه شناسی دانشگاه لوند سوئد اعلام کرد: سلمان بن ابراهیم آل خلیفه در انتخابات ریاست فیفا شکست خورد زیرا جهانیان می بینند که وی یکی از اعضای خاندان سلطنتی آل خلیفه است خاندانی که مردم بحرین را سرکوب می کند و قربانیان بحرینی درپی محاکمه سرکوبگران خود هستند .
خلف افزود : سرانجام نظام ستمگر آل خلیفه و عواملش به سزای کارهایشان خواهند رسید .
سعید الشهابی عضو ارشد جنبش احرار بحرین گفت : جوانان بحرینی ماه های متمادی به بسیاری از کشورها سفر کردند تا مسئولان ورزشی این کشورها به سلمان رأی ندهند و با رسانه های مختلف مصاحبه کردند و در مطبوعات مقاله های فراوان نوشتند و سرانجام به خواسته خود رسیدند.
سلمان بن ابراهیم آل خلیفه با همدستی طارق الحسن رئیس دستگاه امنیت عمومی بحرین در نقض حقوق مردم همدست بود و 120 ورزشکار را به زندان انداخت و این دو نفر هم اکنون در مظان اتهام سازمان های حقوقی هستند.

214-9

پربیننده ترین خبرها