تهدید دوبارۀ الجبیر و پاسخ غیر منتظرۀ سوریه

تهدید دوبارۀ الجبیر و پاسخ غیر منتظرۀ سوریه
يکشنبه 9 اسفند 1394 - 23:16

در حالی که تمامی طرف‌های درگیر در پرونده سوریه بر راه حل سیاسی بحران این کشور تاکید دارند، وزیر خارجه عربستان بار دیگر به امکان راه حل نظامی در سوریه اشاره کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه دانمارک در ریاض گفت: هرگونه طرح تسویه بحران در سوریه باید به حذف بشار اسد، رییس جمهور سوریه، متنهی شود و رئیس جمهور سوریه باید میان رفتن با راه حل سیاسی یا نظامی یکی را انتخاب کند.

در حالی که هنوز ترکیه از داخل مرزهای خود کُردهای سوریه را هدف حمله قرار می دهد و حملات گروه های مورد حمایت ریاض به مناطق غیر نظامی ادامه دارد، عادل الجبیر روسیه و سوریه را به نقض آتش بس متهم کرد و افزود: عربستان این موضوع را با قدرت های جهانی مطرح خواهد کرد.

نشریه "فایننشال تایمز" آمریکا هفته گذشته فاش کرد که عربستان قصد دارد با همکاری ترکیه از جنوب سوریه دست به عملیات زمینی بزند.
از سوی دیگر گزارشی در سایت "مدیا بارت" فرانسوی حاکی از آن است که در صورت دخالت نظامی ترکیه و عربستان در سوریه، دمشق و متحدانش به شدت آنها را غافلگیر خواهند کرد طوری که در آنکارا، ریاض و نیز تل آویو زلزله ای به پا شود.
سایت روسی اسپوتنیک نیز با فاش کردن سفر محرمانه عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان به اراضی اشغالی نوشت که وی از تل آویو خواست برای فشار آوردن به دولت دمشق، بلافاصله بعد از حمله زمینی ترکیه و عربستان، به طور مستقیم در جنوب سوریه دخالت نظامی کند.
202 ـ 211 ـ 7

پربیننده ترین خبرها